Senaste nytt

Plåta lådan - mat i SAS Plus inom Europa

Fick lax gånger två t.o.r till Düsseldorf förra veckan. Ingen höjdare med ändå godkänt. Det som stack ut positivt och överraskade var "förrätten" :).
IMG_2576.JPG
IMG_2577.JPG

Fick lax gånger två t.o.r till Düsseldorf förra veckan. Ingen höjdare med ändå godkänt. Det som stack ut positivt och överraskade var "förrätten" :).
Visa bifogad bild 61563 Visa bifogad bild 61564
Den lådan tycker jag håller hög klass, som du skriver är förrätten riktigt bra. Laxen har varierat i torrhet för mig, är den lite åt det saftiga hållet är även varmrätten riktigt bra. Efterrätten är svår med plastsked men god när man får hål på den :)

• Gilla
Reactions: Gus
Den lådan tycker jag håller hög klass, som du skriver är förrätten riktigt bra. Laxen har varierat i torrhet för mig, är den lite åt det saftiga hållet är även varmrätten riktigt bra. Efterrätten är svår med plastsked men god när man får hål på den :)
Håller helt med! Förrätten riktigt bra, laxen ofta torr och för hårt rökt men efterrätten är nog den bästa i dagens utbud.

Dagens låda ARN-HAM, operated by Cityjet. Crew verkade nya och väldigt förvirrade. Varma handdukar, men ingen duk. Inget bröd till maten. Dryck i plastmugg trots att vagnen var fullastad med glasglas. Ingen kaffe/te-servering i plus. Dock idel leenden. En ny låda för mig:

DSC_2572.JPG

DSC_2573.JPG

Förrätten rätt bra. Dock lite för lite lax i förhållande till krämen, hade över halva krämklicken kvar när laxen var uppäten.

Huvudrätten helt OK. God cole slaw och den klassiska plus-salladen. Palsternacka dock ingen hit alls, bara en svampig klump. Potatis hade passat bättre. Köttet gott, men det är svårt att äta när det ligger många skivor i en tight rulle. Samma problem finns i fler liknande lådor.

"Kakfatet" rena skämtet. Småkakor serverar man efter den riktiga efterrätten, tillsammans med kaffe/te. Det är inte en egen efterrätt, dessutom torra och smaklösa kakor. Dags att byta ut.

Totalbetyg: 6/10.

Intressant, den har jag aldrig sett.

Jag tror att den varit med sedan starten av lådkonceptet. Den dyker upp ibland och känns ungefär som något man tvingas ta till antingen för att man har slut på andra rätter, eller för att förrätt/huvudrätt blev för dyra så man måste kasta in ett budgetalternativ. Består av en vaniljdröm, en chokladkaka och en till kaka.

DSC_2574.JPG

Arlanda-Frankfurt SK635.
Tycker det smakade bra. Hade iof varit trevligt med mjukt bröd. Men ska inte klaga, hade ju iaf en hel stolsrad för mig själv.
20170304_095914.jpg

• Gilla
SK1820 LPA-ARN den 19 mars.
Lådan lastad i Las Palmas och innehöll potatissallad kycklingfilé, ost och kaka. Kändes som två deserter både ost och kakaan.På en 5 gradig skala så får den 2 i betyg av mig.
IMG_0954.JPG

• Gilla
Toppen