Senaste nytt

Pinsamt SAS!

En gång har jag haft en tidtabellsändring på TK. Då fick jag ett email från TK på Arlanda som berättade om det samt att de bad mig svara på mailet så de visste jag var informerad. Borde ju vara ganska enkelt att bygga ett automatiskt system för en sådan sak. Jag gillade dock att de mailade och bad mig bekräfta.

Från SAS tror jag att jag fått sms varje gång det hänt, samt även email.

Trist då detta händer.. De gånger som SAS har ändrat tidtabellen och flyg jag varit på har dom alltid skickat mail. Detta även då det bara handlat om minuter.

Som så många skriver så har även jag alltid fått mail om ändringar, ny "biljett", när incheckningen öppnar, SMS om gate, ändringar i avgångstid osv osv. så det låter konstigt att man skulle kunna missa att fighten ändrat datum, MEN jag vet att jag har kollegor som klagar på att de inte får SMS så det kanske hänger ihop med om man har sitt mobilnummer i sin profil/bokning eller ej.

När SAS ändrar så kommer det ett mail och om man inte svarar inom 10 dagar så anses det att man har godkänt ändringen.
Det vore ju smartare som vår vän fcx föreslog, att man "klickar" och godkänner nya tiden.
Vi får nog aldrig reda på hur detta kommer att sluta, och om passageraren gjort allt rätt. .

När SAS ändrar så kommer det ett mail och om man inte svarar inom 10 dagar så anses det att man har godkänt ändringen.
Det vore ju smartare som vår vän fcx föreslog, att man "klickar" och godkänner nya tiden.
Vi får nog aldrig reda på hur detta kommer att sluta, och om passageraren gjort allt rätt. .

Jeg tror fcx's forslag koster mer enn det smaker, vi må huske på at SAS IT har nok med å vedlikeholde nettsiden sin... :p

Jeg tror vi iallefall kan være sikker på dette: SAS har gjort grep og bedt personale skjerpe seg etter noe så flaut for en hvilken som helst bedrift som har med kundeservice å gjøre (krangle med kunden..), og sikkert gitt passasjeren en form for kompensasjon.

Men vi kan jo snu mynten - alle de andre passasjerene på flyet har da klart å møte opp til korrekt tidspunkt, så noe måtte jo akkurat han her karen ha gjort gresselig galt. Ergo har SAS sendt ut beskjed om det som har nådd alle unntatt én - om det er hans egen epostleser som ikke har hatt lyst å motta mailen, eller om det har vært en systemfeil hos SAS som gjør at akkurat én person ikke har fått den kan vi vel bare spekulere i. Men det kan ikke være en systemfeil som ofte skjer, i og med at det jo skjer at flighter flyttes i alle flyselskap uten at vi ser noen liknende oppslag i avisene :)

Borde det inte ligga i SAS:s intresse att få bekräftelse från resenären när man gör dessa utskick. Exempelvis ett mail med en länk man måste klicka på. Inget klick några dagar innan avgång = telefonsamtal.

Håller också med om att detta vore en bra & enkel lösning, speciellt när flighten avgår på en helt annan dag!
Skillnad om det handlar om minuter.
Bokade resa med USDM och fick en av flighterna flyttad en halvtimme, då fick jag ett mail med en länk där jag var tvungen att bekräfta med ett knapptryck att jag godkände ändringen.

US Airways har ett sådant system.
De skickar ett e-mail med en länk till bokningen. Sedan måste man klicka för att godkänna ändringen.

SAS borde väl veta om det har skickats nått?

Berättelsen säger inget om vart han har köpt biljetten och orsaken till att han inte blivit kontaktad om han nu säger det. Det kan ju vara som så enkelt att han angivit felaktigt telefonnummer och mailadress när han bokade resan via en onlineresebyrå långt bort t.ex.

Toppen