Senaste nytt

Pinsamt SAS!

011430121

Medlem
Har alltid fått ett SMS att man skall kolla mailen vid någon tidtabellsändring . Senast förra veckan kom en ändring om en resa till CDG där SAS tidigare lagt avgången med 20 minuter.
Får alltid ett SMS ca 1 timme innan avgången om vilken gate som gäller eller ev.försening, fick han inte det heller? Kanske han inte har fyllt i alla uppgifter vid bokningen, man skall inte alltid lita på folk som ringer in till tidningarna för att få "hjälp"!
 

Senator

Moderator
Nu är detta Expressen och vi hör bara en sida av diskussionen. För allt vi vet har resenären varit väldigt otrevlig. Men...... jag råkade själv ut för en liknande situation i somras med SAS där en BGO-ARN avgång ställdes in på fredagen för en resa på söndagkväll och jag fick enbart info om detta när jag skulle checka in online..

Då blev det fullpris BGO-FRA-ARN med LH :)
 

Storsteffe

Medlem
Förutsatt att det han själv säger i artikeln så är det helt otroligt dåligt, om man inte ens skickar ut ett mail och sms när man ställer in avgångar, jag anser att flytta en avgång 2 dagar är lika med inställt, hela syftet med resan är för mig iaf 9 av 10 ggr borta.
 

Lallarn

Medlem
Jag har också alltid fått mail och SMS vid tidtabellöndringar. Har man resan inlagd i SAS-appen är det även lätt att "dubbelkolla" så alla tider och datum stämmer. Får även SMS om incheck ifall jag inte gjort det ca 21h innan avgång samt 2 - 1 1/2 timmar innan för gate etc. Men det hindrar ju inte saker och ting från att bli fel ibland.
 
Har alltid fått sms vid ändringar, förseningar samt mail och sms 22 timmar innan för incheckning.
Men... detta förutsätter ju då att man reggat sitt EB-nummer på bokningen samt att EB-numret har korrekta kontaktuppgifter, har man inte det så får man inte veta mycket även om alla kontaktuppgifter finns i bokningen som sådan.
 

Storsteffe

Medlem
Har alltid fått sms vid ändringar, förseningar samt mail och sms 22 timmar innan för incheckning.
Men... detta förutsätter ju då att man reggat sitt EB-nummer på bokningen samt att EB-numret har korrekta kontaktuppgifter, har man inte det så får man inte veta mycket även om alla kontaktuppgifter finns i bokningen som sådan.
Är det så att man måste ha EB numret i bokningen är det ju helt värdelöst, väldigt många som inte får nån info alls i så fall. Det måste väl vara kontaktuppgifterna i bokningen som gäller före EB kontaktuppgifter, helst båda naturligtvis.
 
Är det så att man måste ha EB numret i bokningen är det ju helt värdelöst, väldigt många som inte får nån info alls i så fall. Det måste väl vara kontaktuppgifterna i bokningen som gäller före EB kontaktuppgifter, helst båda naturligtvis.

Dom kan ha ändrat på det som det verkar, det står faktiskt att förseningar och inställda ska skickas oavsett:
SMS-information - SAS
 

Alx

Medlem
Nu är detta Expressen och vi hör bara en sida av diskussionen. För allt vi vet har resenären varit väldigt otrevlig. Men...... jag råkade själv ut för en liknande situation i somras med SAS där en BGO-ARN avgång ställdes in på fredagen för en resa på söndagkväll och jag fick enbart info om detta när jag skulle checka in online..

Då blev det fullpris BGO-FRA-ARN med LH :)

Två sakfel i ditt inlägg:

1. SAS Kommunikationsdirektör fick tillfälle att uttala sig i Expressen, vilket hon också gjorde. Så visst har vi delvis fått höra båda sidor. Att höra med personalen som har agerat illa skulle ju knappast ge något med tanke på att det ligger i sakens natur att de skulle skylla ifrån sig sitt agerande för att inte framstå som idioter hos sin arbetsgivare. Kommunikationsdirektören verkar på inget sätt förneka det som skett. Vilket för mig visar att hon är medveten om att SAS personal av och till agerar just så där illa.

2. Det var väl ändå inte resenären som var otrevlig enligt reportaget? SAS personalen däremot verkar ju ha vaknat på helt fel sida den julaftonen och tagit ut all den frustrationen på en resenär vars jul SAS bristfälliga informationssystem precis förstört.

Om jag inte missminner mig fick även du tjafsa en del fram och tillbaka innan SAS faktiskt rättade till sitt misstag när du drabbades själv? Det lär inte ha varit första eller sista gången SAS fallerar att informera sina resenärer om större tidtabellsändringar och först vägrar att ta ansvar för sina misstag.
 

fcx

Medlem
Borde det inte ligga i SAS:s intresse att få bekräftelse från resenären när man gör dessa utskick. Exempelvis ett mail med en länk man måste klicka på. Inget klick några dagar innan avgång = telefonsamtal.

Jag har fått en flight ändrad en gång (ny ankomsttid, men samma avgångstid!), och då kom det ett mail en månad i förväg. Kanske ett SMS också, minns inte.
 
Toppen