Senaste nytt

Piloter hos SAS varslar om strejk 21 maj (gäller Sverige/Norge) *Strejk avblåst i Sverige*

• Thread starter Deleted member 4971
  • Startdatum
Ska man tolka informationen ovan som att det enbart är om flighten ställs in med mindre än 24h varsel som man får ombokning till annat flygbolag än SAS?
Jag misstänker att de inte faktiskt ställer in flighterna med mer än 24 timmars varsel - de vet ju inte hur länge strejken kommer hålla på.

Och sådär var jag ombokad... 5 minuter vänta, och ungefär 10 minuter att fixa det eftersom killen i kundtjänst fick krash på sin dator. Nu ombokad via CPH.

Inställda flyg suger, men snabbt, snyggt och bra hanterat av SAS! Ibland är kundtjänst faktiskt användbar!

Någon som har provat en proaktiv ombokning i ett sådant här fall? Alltså att redan nu be att få bli ombokad via cph på Airbus... Jag misstänker att de inte gör det förrän strejken är ett faktum...

Jag gjorde detta när danskarna strejkade. Bokade om (på ARN) till en 737 som gick tidigare.

Jag gjorde detta när danskarna strejkade. Bokade om (på ARN) till en 737 som gick tidigare.
Var det samma väg eller inte? Principiellt får man väl inte på en Plus biljett ändra från som i mitt fall ARN-AMS till ARN-CPH-AMS, utan bara till en annan avgång på samma sträcka?

Nu blev SK690 från Linate till Arlanda inställd imorgon avgång kl 13:00, så nu försöka boka om då

Var det samma väg eller inte? Principiellt får man väl inte på en Plus biljett ändra från som i mitt fall ARN-AMS till ARN-CPH-AMS, utan bara till en annan avgång på samma sträcka?

Jag skulle resa ARN-CPH-IAD. Hade en kärra med dansk besättning ARN-CPH. Åkte ut tidigt till ARN och hoppades på att få åka med den tidigare flighten (lördag) som flögs av svensk besättning.

Jag var bokad i GO.

Och sådär var jag ombokad... 5 minuter vänta, och ungefär 10 minuter att fixa det eftersom killen i kundtjänst fick krash på sin dator. Nu ombokad via CPH.

Inställda flyg suger, men snabbt, snyggt och bra hanterat av SAS! Ibland är kundtjänst faktiskt användbar!
Rätt att vara proaktiv. Snart är detta alternativ nog slut.

Rätt att vara proaktiv. Snart är detta alternativ nog slut.
Japp. Vänta tills flyget faktiskt är inställt, annars kan de knappast göra något. Men sedan är det bara att hänga på luren så snabbt man kan och inte vänta på att de ska boka om. På den flight jag hamnade på till slut var J-klass det billigaste som fanns kvar i Plus. Men eftersom det var strejk så kostade det förstås inget extra - men hade jag bett om att bara få bytet utan det, så hade det kostat farediff som jag tolkade det (men jag ställde inga detaljerade frågor).

Någon som kan bekräfta/rätta mig? Om jag försöker boka om mig från ARN-OSL-LHR till ARN-CPH-LHR så bör jag slippa strejkproblemen?

Toppen