Senaste nytt

Piloter hos SAS varslar om strejk 21 maj (gäller Sverige/Norge) *Strejk avblåst i Sverige*

• Thread starter Deleted member 4971
  • Startdatum
Ska man strejka får man vara ute på fält, man får inga sympatier om man smiter hem och dricker te i finfotöljen och följer nyheterna om strejken i govärmen...

Det er vel så mye fordi flygplanene må være på ARN for å kunne følge schemat ifht night checks. Blir flygplanet stående i Kiruna må man fly opp teknikere for å utføre checks før avgang, og man får delays. Alt er enklest når flygplanet står på base. I tillegg er det jo cabin crew som ikke har noe med streiken å gjøre som er med, skal de dras ned i dragsuget?

Det blir strejk tror jag - man går inte ut och skäller på varandra i media i 11:e timmen om parterna är nära en lösning. Dessutom går inte facket med på vad som helst innan strejkkassan börjar sina...klassisk strejkhistorik!

Ser än så länge ut som alla inrikes *till* Arlanda tidigt på morgonen är inställt. Det är väl pga att de flygs dit ikväll. I övrigt verkar det nästan bara bara longhaul som påverkas än så länge, men det är ju för att det inte är beslutat strejk ännu.

Men det måste ju innebära att miljonerna börjar rulla ganska ordentligt även om strejken skulle avblåsas...

Det blir strejk tror jag - man går inte ut och skäller på varandra i media i 11:e timmen om parterna är nära en lösning. Dessutom går inte facket med på vad som helst innan strejkkassan börjar sina...klassisk strejkhistorik!

Och på det har man börjat ställa in flyg...

Ser än så länge ut som alla inrikes *till* Arlanda tidigt på morgonen är inställt. Det är väl pga att de flygs dit ikväll.

Ringde till kundtjänst och kollade om jag kunde få hänga med på kvällsflyget ner, men enligt honom var den inställd och inte morgonturen. Hinner bara lägga på så är 06:05 inställd......

Toppen