Senaste nytt

Piloter hos SAS varslar om strejk 21 maj (gäller Sverige/Norge) *Strejk avblåst i Sverige*

• Thread starter Deleted member 4971
  • Startdatum
Har LLA-ARN på torsdag morgon 0655 med SAS, ringde resebyrån (jepp jag vet men måste använda den) Och bad dom boka Norwegian 1015 återbetalningsbar biljett. Om strejken är ett faktum imorgon kväll så är min Norwegian biljett värd otroligt mycket.
Skulle SAS flyga så avbokar jag för en kostnad av Vias avgift. Enligt damen på resebyrån så var jag bara andra kunden som tänkt så som hon betjänat idag.
Jag är såååå otroligt nöjd, för 2 minuter sen kom SMS ifrån SAS att de ställer in min avgång. Och nu är det riktigt dåligt med lediga platser hos Norwegian....

Är det någon som vet hur mycket svensk besättning som flyger longhaul från OSL och CPH? Kankse hoppet om EWR kan leva med en ombokning och ett stopp...

På långlinjer från CPH vet jag att det ibland förekommer ARN-baserade piloter.
(Vilket SAS-ledning försökt stoppa i många år......)

Jahapz där började hoppet rinna ut, betyder det här att dom kör hem kärran som ska sova i Kiruna, aldrig sett det förut?
Skärmavbild 2015-05-20 kl. 16.56.55.png
Skärmavbild 2015-05-20 kl. 16.57.05.png

Er ikke det helt supert da, at man i stedet for å kansellere velger å kjøre flyet hjem på kvelden. Bedre for passasjerene :)

Nej vadå, ska dom strejka får dom väl sitta där och vänta som jag.. Hittade jag precis på Wikipedia :( "SK9000 - SK9999 Icke-kommersiella flygningar (positionering/tomflyg, samt vissa codeshare-flygningar)"

Vad är det som är bättre för passagerarna? Att de inte har något flygplan att kolla på imorgon bitti? Fattar ingenting.

Blir det streik hadde de ikke hatt noe fly uansett, blir det ikke streik kan de fly opp et fly og få alt på rute igjen. Jag fattar inte problemet :p

EDIT: BEDRE som i at det er bedre at de velger å fly opp og så fly flygplanet ned, i stedet for å kansellere i kveld og la passasjerene sitte strandet på ARN i kveld... Selvfølgelig :)

Blir det streik hadde de ikke hatt noe fly uansett, blir det ikke streik kan de fly opp et fly og få alt på rute igjen. Jag fattar inte problemet :p

EDIT: BEDRE som i at det er bedre at de velger å fly opp og så fly flygplanet ned, i stedet for å kansellere i kveld og la passasjerene sitte strandet på ARN i kveld... Selvfølgelig :)

Ska man strejka får man vara ute på fält, man får inga sympatier om man smiter hem och dricker te i finfotöljen och följer nyheterna om strejken i govärmen...

Förstår fortfarande inte? Så då strejken är slut så ska allt starta från ARN menar du???

Toppen