Senaste nytt

Personalen satte inte tag på väska – nu saknas den?!

@rausing: Hur har det gått?

Jag tror detta sker relativt ofta, på vissa flygplatser ser man ju högar av borttappat bagage.

Och vad gäller värdet på incheckad väska så finns det ju massa dyra prylar man kan resa med...

• Gilla
Reactions: hco
Nu har det gått nästan 30 timmar sedan trådskaparen skrev sitt inlägg och ställde några frågor.
Trots 41 inlägg har personen inte skrivit några kommentarer eller svar på de frågor som har ställts.
Ja, ja här går man och undrar vad som har hänt det får väl bli återigen en sömlös natt
@rausing jag önskar svar på frågorna som har ställts av engagerade medlemmar, det tillhör god ton att svara.

Arbetade under många år på ett av våra större försäkringsbolag med bl.a. reseförsäkring. Var till en början förundrad när jag läste skadeanmälningarna över att svensken inte kunde åka på badsemester till Mallis en vecka utan sin Armanikostym eller Diorväska. Och tydligen aldrig krävt kvitto på inköpen.
Verkar inte vara många semesterfirande som gör inköpen på Kapp Ahl eller Lindex.
OK liten överdrift men ganska nära den verklighet jag arbetade i

Hej alla!
Tack för det stora engagemanget i klassisk BS.se-anda.

Här kommer en update om läget:

Baggaget har hittats och dom ska försöka leverera till oss! Hurra!
Dubbelkollade på kvittona och vi fick streckkoder/kvitton för taggar på båda väskorna så troligtvis har alltså väskorna taggats. Annars också svårt att spåra till oss?
PIR-rapport fick vi, ja.

Dock har vi lämnat Florence och åkt till Rom vilket innebär nya utmaningar för L&F Florence.

Svarar dom när vi ringer på utsatta öppettider för att få uppge vår nya adress? Nope, roboten lägger på luren efter korrekta knappval, gång på gång.
Läser dom mail när vi försöker uppdatera vår adress? Nope.
Efter att ha ringt upp oss långt senare och frågat varför vi inte är i Florence, vi uppger vår nya adress och dom ska leverera dit – levererar dom? Nope.
Ringer dom IGEN dagen efter och undrar varför vi inte är i Florence? Japp :D

Det är alltså lite utav ett TBC ang när vi faktiskt får vårt baggage, och snart ska vi vidare till Neapel och Sorrento så... Men det känns tryggt att det har hittats i alla fall ur ekonomisk synvinkel.

Ang värdet på bagaget tycker jag ändå det var på en medel-nivå. Självklart hade vi inte dator och klocka i det ;)
Men extraförsäkringen/priority-tagen lät ju verkligen intressant? Vad kostar sådan för baggage på värdet av 35k?

Och ja, det var i viss affekt jag valde orden kring pilotens landning av flyget ;) Men det var inget jag besvärade kabinpersonalen med vid avstigning.

Nu fortsätter bröllopsresan i fantastiska Rom med tips levererade från vår halvitalienska vän. Maten är en religös upplevelse här. Det tackar vi Påven för ;)

Toppen