Senaste nytt

Penang, Zanzibar, Cartagena, Aruba, Langkawi... var åka jul/nyår 2018?

Jag gillar ju verkligen Bali. Inte de bästa stränderna i Asien för lugnt strandliv (vi har små barn) däremot bra om ni surfar. Däremot så gillar jag den mix som finns på Bali, trots att det är en relativt liten ö. Stränder, nattliv, regnskog, risodlingar, vulkaner, svarta lavastränder i norr, öde stränder etc. Jag gillar också människorna och deras religion. Så ja, enligt mig borde ni flytta upp det på listan.
@Golfkillen Tack för input! Vet du något om de olika Hilton-alternativen på Bali?

Jag gillar ju verkligen Bali. Inte de bästa stränderna i Asien för lugnt strandliv (vi har små barn) däremot bra om ni surfar. Däremot så gillar jag den mix som finns på Bali, trots att det är en relativt liten ö. Stränder, nattliv, regnskog, risodlingar, vulkaner, svarta lavastränder i norr, öde stränder etc. Jag gillar också människorna och deras religion. Så ja, enligt mig borde ni flytta upp det på listan.

Har aldrig varit på Bali men i samband med ovan nämnda resa där jag ev kommer besöka Penang och Langkawi avser jag också åka till Bali och Borneo.. På Bali tänkte jag primärt hålla till i norra delarna (+ några nätter i Ubud). Dock nyfiken på tips kring de öde stränder du nämner, var finns de? :)

Penang är OK men inte en destination jag hade valt för en semester med resa hela vägen från Sverige, känns mer som OK för avslappning om man ändå är i närheten med jobb eller i kombination med andra stopp. Har du inte varit på Sri Lanka kan jag rekommendera det över jul / nyår - riktigt bra !

Jag har vart på Langkawi, Cenang beach 3 ggr senaste åren. Vid lugnt väder är det en av de finaste stränderna jag vart på, klart vatten etc. Vet inget om hur det är vid dyk.
Skall till Penang i mars, förväntar mig inte lika fina stränder som Langkawi, men kan inte säga nej till 10000 poäng för det nyöppnade Doubletree by Hilton :)
Om man vill till båda ställena så finns det flyg för 200 kr, låter bättre än vad @Tore Saether beskriver.

Nu har vi bestämt i vilken riktning resan 2018 ska gå. Siktet är nu inställt på Karibien, då kvarstår endast att ringa in vilket av dessa inbjudande resmål vi ska välja. Det får bli en egen tråd. Tack för all input i den här tråden!

Toppen