Senaste nytt

PCR/Antigen-test: var har ni testat er, kostnad, hur snabbt fick ni svar?

Doktorgruppen/provtagning.com utlovar PCR med svar inom 6h, alla dagar i veckan.
Låter för bra för att vara sant, men har någon provat dem? De verkar finnas på många ställen åtminstone i Stockholm.

Jag har använt de några gånger för antigen. Det är inte helt svårt att lista ut att det tas några genvägar åtminstone vad gäller antigentestet hos de. Den i uppsala känns typ som att testa sig i en källare hos en random person.

Någon som kan tipsa om ställe som har öppet lördagar i Linköping eller omnejd? Behöver ev göra ett antigentest med reseintyg 10/7.

Har nyttjat vaccinova innan men de har stängt lördagar...

Då jag bor i Härryda kommun (där GOT ligger) så fick jag reda på via lokalpressen att Swedavia tillsammans med ExpressCare har öppnat ny PCR/Antigen testning i P3-huset. Bra alternativ för de som kan vara på plats 2-4 timmar tidigt.

Om än inte test för utresa så tycker jag att Region VG kan få en eloge för det mycket fina och smidiga bemötande för test vid ankomst till Landvetter som erbjuds. RT-PCR utan extra kostnad för individen, och med, i mitt fall, svar på mindre än ett halvt dygn. Något man med fördel kan utnyttja om man reser in från utlandet.

Några erfarenheter av Vaccina på Clarion Arlanda? Håller de vad de lovar med resultat inom 45 minuter?

Annars går jag till en mer betrodd klinik i Uppsala där jag gjorde antigen sist, där vi fick titta på medan de analyserade testen (sist på dagen, de hade lite att göra och vi var två så det blev lite dötid). Men resultatet gick ju snabbt att få.

Några erfarenheter av Vaccina på Clarion Arlanda? Håller de vad de lovar med resultat inom 45 minuter?

Annars går jag till en mer betrodd klinik i Uppsala där jag gjorde antigen sist, där vi fick titta på medan de analyserade testen (sist på dagen, de hade lite att göra och vi var två så det blev lite dötid). Men resultatet gick ju snabbt att få.
Inte riktigt svar på din fråga men jag har nyttjat Vaccina i Göteborg [Park Avenue] vid ett flertal tillfällen senaste månaderna för Antigen och de har levererat inom 45 minuter vid varje tillfälle.

Likaså Vaccina Malmö Hyllie; svar Antigen inom 15min båda gånger jag testat mig. Därtill möjligt med ”drop in” om man bara har någon tid alls bokad framgent. Smidigare än väntat.

Toppen