Senaste nytt

PayPal några frågor

Tidigare har paypal alltid funkat med AMEX för mig, men nu på senare tid så har det blivit vanliga med felmeddelande enligt ovan - att säljaren inte accepterar amex.. Någon förändring som har skett kanske?
Vad är "senare"? Jag har inte gjort några Amex-PP betalningar i år, men rätt många tjog förra året (Sjuklig ebayare) och det har alltid fungerat fint.

Men Paypal är väldigt luriga och jag har (på andra sidan) som säljare med PayPal stött på alla möjliga och omöjliga problem så det är ju möjligt att PP kan ha specifika villkor vid just Amex som gjort vissa säljare att avstå, men det låter konstigt tycker jag.

Jag har nog aldrig stött på att jag inte fått betala med Amex via Paypal om Paypal funnits som alternativ. Jag har dock det inlagt som enda kort på mitt konto om det spelar roll...

Vad är "senare"? Jag har inte gjort några Amex-PP betalningar i år, men rätt många tjog förra året (Sjuklig ebayare) och det har alltid fungerat fint.

Efter sommaren 2019 bokade jag en del hotell på hotels.com och betalade då med PayPal/Amex vilket fungerade fint.

Igår bokade jag på hotels.com två nätter i Portugal (Charmin Sé Apartements i Porto 17-19 jan) och försökte att betala med Paypal/Amex, vilket inte fungerade. När jag istället valde att betala med kontokort och då valde Amex så fungerade detta och betalningen gick igenom.

...kanske är det så att det blir för mkt avgifter med både amex och PayPal tillsammans (för uthyraren?!)

kanske är det så att det blir för mkt avgifter med både amex och PayPal tillsammans (för uthyraren?!)
Nej det är hotels.com som får intäkterna om du betalar "up front" - Hotellet har ingen aning hur du betalade, hotellet är förbetalt. Så om det inte går är det hotels.com eller PayPal eller Amex som inte gillar upplägget. Vad får du för felmeddelande? Har du pratat med hotels.com kundtjänst?

Att jag inte tänkte på Revolut. Tack Berglund
Får det dessvärre inte att funka med Revolut. PP förefaller inte godkänna Revolut som ett giltigt kort att överföra till. Det verkar enbart gå bra att betala med via PP. Så det enda som återstår är väl att betala i EUR hos butiker som tar PP för att slippa deras kassa växlingskurs.

Toppen