OT: men Webbhallen tar ju Amex.Det funkade t.ex. på Webhallen
Vad är "senare"? Jag har inte gjort några Amex-PP betalningar i år, men rätt många tjog förra året (Sjuklig ebayare) och det har alltid fungerat fint.Tidigare har paypal alltid funkat med AMEX för mig, men nu på senare tid så har det blivit vanliga med felmeddelande enligt ovan - att säljaren inte accepterar amex.. Någon förändring som har skett kanske?
Har du ett konto i som förs i Euro hos någon bank? Exempelvis Revolut eller N26. Kan du överföra till någon av dessa?Har innestående belopp i EUR hos PP. Har någon tips om det går att överföra dessa avgiftsfritt?
Att jag inte tänkte på Revolut. Tack BerglundHar du ett konto i som förs i Euro hos någon bank? Exempelvis Revolut eller N26. Kan du överföra till någon av dessa?
Vad är "senare"? Jag har inte gjort några Amex-PP betalningar i år, men rätt många tjog förra året (Sjuklig ebayare) och det har alltid fungerat fint.
...kanske är det så att det blir för mkt avgifter med både amex och PayPal tillsammans (för uthyraren?!)
Nej det är hotels.com som får intäkterna om du betalar "up front" - Hotellet har ingen aning hur du betalade, hotellet är förbetalt. Så om det inte går är det hotels.com eller PayPal eller Amex som inte gillar upplägget. Vad får du för felmeddelande? Har du pratat med hotels.com kundtjänst?kanske är det så att det blir för mkt avgifter med både amex och PayPal tillsammans (för uthyraren?!)
Får det dessvärre inte att funka med Revolut. PP förefaller inte godkänna Revolut som ett giltigt kort att överföra till. Det verkar enbart gå bra att betala med via PP. Så det enda som återstår är väl att betala i EUR hos butiker som tar PP för att slippa deras kassa växlingskurs.Att jag inte tänkte på Revolut. Tack Berglund![]()