Gus
Medlem
När jag åkte till Chamonix härom månaden via Geneve så tänkte jag prova om jag kunde göra hela resan utan passet och bara ha körkortet. Det gick inte. Var tvungen visa passet vid incheck Easyjet, när jag skulle betala med kreditkort på planet
, incheck hotellet och det konstigaste, när jag skulle växla pengar på Geneves flygplats.
OT: Någon som vet varför man måste ha pass för att växla pengar? De tog tom en kopia på passet. Schweiz ska väl vara bankernas himmelrike men så krångligt som det var att växla pengar i Geneve har jag aldrig varit med om! Tog ca 7-8 minuter hela processen. Det fanns bankomater som hade Euro men då måste du ha ett Schweiziskt bankkort. Smidigt? NOT!
OT: Någon som vet varför man måste ha pass för att växla pengar? De tog tom en kopia på passet. Schweiz ska väl vara bankernas himmelrike men så krångligt som det var att växla pengar i Geneve har jag aldrig varit med om! Tog ca 7-8 minuter hela processen. Det fanns bankomater som hade Euro men då måste du ha ett Schweiziskt bankkort. Smidigt? NOT!
Last edited: