HildurViking
Ny medlem
Har fått ett rekommenderat brev från kommunen i italienska Padova gällande en felparkering som vi tydligen ska ha gjort oss skyldiga till tidigare i år, med en hyrd bil genom Europcar. Ja, vi var i Padova och datum/klockslag stämmer även om det inte satt någon klassisk ostskiva på rutan när vi kom tillbaka till bilen. Om man loggar in på deras sajt ska man tydligen kunna se en bild på förseelsen. Eftersom jag är semi-paranoid och tänker att allt loggas så har jag duckat för att knappa in uppgifterna (eftersom vi då rent teoretiskt ger oss till känna
). Betalar vi inom fem dagar får vi "30 % rabatt på beloppet", som då landar in på €72.
Rykten på stan säger att italienarna inte kan göra särskilt mycket mer om vi struntar i att betala, sanningshalten i den kan jag dock inte bekräfta. Någon med liknande erfarenheter? Betala, se glad ut och vara en god turist eller skicka brevet till kaminen?
Rykten på stan säger att italienarna inte kan göra särskilt mycket mer om vi struntar i att betala, sanningshalten i den kan jag dock inte bekräfta. Någon med liknande erfarenheter? Betala, se glad ut och vara en god turist eller skicka brevet till kaminen?