Senaste nytt

P-class ingen intjäning på Brussels Airlines

Moco

Medlem
Lyfter denna fråga igen. Hur kan det komma sig att det är omöjligt att boka en resa i business som ger intjäning till EuroBonus online? Allt jag erbjuds är P-klass, som ju ger 0. Ekonomi går hur fint som helst, men tvärt omöjligt med business. Helsjukt.
 

Moco

Medlem
Det sjuka är väl att det finns businessbiljetter som ger 0 i intjäning? Inte att du inte erbjuds att boka annat än det billigaste online.

Ja det är sjukt. Men det blir ju ännu sjukare då det finns ekonomibiljetter som ger poäng listat som alternativ på samma gång. Ringde Brussels som tyckte jag skulle "boka via någon annan" för att få rätt biljettklass.
 

AABack2ARN

Medlem
Tror ni att vissa bokningsklasser (typ P hos Brussels) inte ger några poäng hos SAS är ett medvetet beslut från flygbolagen ifråga eller är det egentligen misstag att man inte förhandlat om villkoren med alla deras olika partner? Med tanke på att man mellan vissa bolag får poäng men inte i andra för samma bokningsklass.
 

Senator

Moderator
Det går att boka Z-klass online via United.com.

Måste vara avtalet mellan SAS och Brussels Airlines som ställer till det..
 

Canadien

Medlem
Det borde vara högst medvetet, och rimligt att det finns extra billiga platser i alla klasser som ej ger poäng. Det är ju dock en balansgång för bolaget eftersom man gärna vill få resenärerna inlåsta till att välja det egna bolaget eller alliansen. Online borde man iallafall se till att det går att köpa även poänggrundande biljetter även om det finns ett par lockpris-platser i P kvar.
 

Jonas C

Medlem
Tror ni att vissa bokningsklasser (typ P hos Brussels) inte ger några poäng hos SAS är ett medvetet beslut från flygbolagen ifråga eller är det egentligen misstag att man inte förhandlat om villkoren med alla deras olika partner? Med tanke på att man mellan vissa bolag får poäng men inte i andra för samma bokningsklass.
Tyvärr är det ett medvetet beslut av flygbolagen att inte ge poäng till sina partners för vissa bokningsklasser.
 

AABack2ARN

Medlem
Till viss del kan jag förstå det. Men vad är då resonemanget att Brussels P-klass ger full poäng till United, Thai och Singapore men inga poäng till exempelvis SAS och Turkish? Avtal med de andra bolagen som kräver att alla business klasser ger poäng? Jaja. Surt är det vilket som och en anledning till att jag inte flugit Brussels på länge trots bra priser.
 
Toppen