Senaste nytt

P-class ingen intjäning på Brussels Airlines

Jag skulle vilja klicka på motsatsen till gilla... :(

Det känns som om någon på SN helt enkelt missat att P numer är businessklass.

Det är också värt att notera att de 4 billigaste klasserna till försäljning hos SN är just K, L, E och T och exempelvis på sträckan BMA-JFK med SN kostar

K-klass SEK1271
L-klass SEK2850
T-klass SEK3250
S-klass SEK3750

Alla priser exklusive skatt. Det är med ganska ord ganska dyra biljetter innan man ens får ett endaste poäng av SN. :mad:

Enda vettiga är att kreditera till M&M när det gäller SN.

Problemet är att bokningsklass P hos Brussels Airlines (SN) är relativt ny, så de flesta partner flygbolags flygbonusprogram inte har registrerat P klass som discounted Business class i sin lista.
Inte ens hos United Mileage Plus (United kör Joint Venture med bl a Lufthansa, Brusels Airlines över Atlanten) ger någr miles av SN P klass.

Jag hade en OK blandad biljett men nu sitter med T+H klass hos SN(Sabena :p). Det enda program som ger något är M&M och det blir 6000 miles för en returresa. Undrar om det är värt besväret alls att skapa ett nytt konto.

Jag hade en OK blandad biljett men nu sitter med T+H klass hos SN(Sabena :p). Det enda program som ger något är M&M och det blir 6000 miles för en returresa. Undrar om det är värt besväret alls att skapa ett nytt konto.

SN H klass kan man kreditera t ex till United Mileage Plus eller Avianca LifeMiles och tjäna 100% miles men SN T klass är svårare.

Apropå P så ger inte heller Lifemiles poäng men har jag förstått saken rätt är inte det inte genom att flyga man tjänar ihop poängen på det kontot. :p

Hej, jag har nu fått bekräftat från vår kontakt på Eurobonus att SN tills vidare inte köper Eurobonuspoäng för följande bokningsklasser på SN-flighter:

T, E, L, K, O, P

En liten varning utfärdas alltså härmed.
Gäller denna information fortfarande? Sitter på en bokning till Neapel via Bryssel från Stockholm i klass E. Ger det alltså inga Eurobonus-poäng?

Att billigare (?) ekonomiklasser ger 0 poäng tycker jag inte om men kan acceptera i vissa fall. Att business-biljetter inte ger några poäng har jag MYCKET svårt för att acceptera (under förutsättning att P ombord på SN är business vill säga).

OT - Jag upptäckte precis att United P ger 0 miles till Aegean. Nu var det ju iofs positivt då man kan efterregistrera till Eurobonus istället (använde Aegean pga *G förmåner = extra bagage)

Toppen