Senaste nytt

Optimera engångsinköp 50 000 kr

sweflyer

Medlem
Jag står inför att renovera lite och kommer då behöva handla på byggmarknader + ikea för ca 50 000 kr. Utöver detta har jag inhemska svenska kortköp om ca 8-10 tusen per månad (utländska köp gör jag på separat kort). Det innebär att jag kommer landa på ca 150 000 kronor spend under kommande rullande 12-månader.

Vanligtvis kör jag på cashback-kort från Shell som ger 1% tillbaka. Kan det finnas något kort som är bättre för mig i form av poäng eller annat nu när min spend tillfälligt kommer öka?

Tack på förhand forumet :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Canadien

Medlem
Fram till 31/12 är Miles&Mores nya kort väldigt generöst med 1 poäng per krona, så om du kan maxa innan nyår kan det vara läge att kika på Lufthansa & Miles&More.
 

sweflyer

Medlem
Fram till 31/12 är Miles&Mores nya kort väldigt generöst med 1 poäng per krona, så om du kan maxa innan nyår kan det vara läge att kika på Lufthansa & Miles&More.
Bra idé :). Det borde bli ca 60 000 poäng innan nyår lågt räknat då.
Vad kan det tänkas räcka till? Kommer man nånstans vettigt för 60 000 poäng?
 

Canadien

Medlem
Bra idé :). Det borde bli ca 60 000 poäng innan nyår lågt räknat då.
Vad kan det tänkas räcka till? Kommer man nånstans vettigt för 60 000 poäng?
Tänk på att söka lite högre kreditlimit så att du inte slår i taket. Man kan inte tjäna fler poäng per månad än vad ens limit är vad det verkar.
 

sweflyer

Medlem
Bra tips. Verkar som att det kan räcka till en t/r i Business till USA :)

Antar att du känner till det men kolla SAS shopping portal, Beijer Bygg, Byggmax och Skånska Byggvaror samt en del andra för VVS och vitvaror finns med där. Hus och hem - SAS EuroBonus Online Shopping
Kände faktiskt inte till det, så tack för tipset :)

Tänk på att söka lite högre kreditlimit så att du inte slår i taket. Man kan inte tjäna fler poäng per månad än vad ens limit är vad det verkar.
Det där hände mig när jag precis skaffat mig kreditkort. Tänkte vara lite försynt och bara söka 20 000. Men så ena månaden köpte jag en resa och nästa månad en dator utan att jag hunnit betala den utestående fakturan emellan - och då slog jag i taket. Man fick lära sig att söka ordentlig limit :rolleyes:
 

Hachans

Medlem
Bra tips. Verkar som att det kan räcka till en t/r i Business till USA :)


Kände faktiskt inte till det, så tack för tipset :)


Det där hände mig när jag precis skaffat mig kreditkort. Tänkte vara lite försynt och bara söka 20 000. Men så ena månaden köpte jag en resa och nästa månad en dator utan att jag hunnit betala den utestående fakturan emellan - och då slog jag i taket. Man fick lära sig att söka ordentlig limit :rolleyes:

Ja men även om din limit är 20k i månaden, du ha delar upp den, betalar direkt och handlar för 10k till så får du bara poängen för de där 20 första.
 

Mr Basic

Medlem
Lite OT. Men har Lufthansa samma regler som SAS, dvs att sträckan ARN-FRA ToR ingår i Miles-priset för en business ToR FRA-BOS? :rolleyes:
 
Toppen