Senaste nytt

Optimalt intjän av Eurobonus vid en stor betalning, vilket kort?

RasmusN

Medlem
Troligtvis inte.

Jag har ganska mycket utlägg i utländsk valuta i mitt arbete, och jag lägger helt enkelt till kostnaden för valutaavgiften på mina utlägg när jag redovisar mina kvitton. Du kan inte göra något liknande?

Jo, så får det nog bli. Skulle räkningen betalas genom banktransaktion hade avgiften hamnat på ca 1%.
 

bstark

Medlem
Det går att spendera en god bit över sin kredit limit på Amex. Däremot måste det då betalas av direkt och kan inte skjutas framåt.

Exakt hur mycket över är case by case - det finns (fanns?) en knapp på siten där man kunde göra en prövning förut som jag tror det togs hänsyn till. Eller som någon skrev tidigare, ring Amex och fråga.


Här är länken man kan testa om ett köp kommer gå igenom American Express - Login
 
Hej.
Tack för tipset. Det var som Amex sade. Jag har ca 100k i kredit nu. Så jag får göra mindre betalningar helt enkelt. Krångligt och fyrkantigt, men men.

Fyrkantigt? Jag är väldigt glad att höra att AMEX inte ger en ny kund en limit på 1 miljon (framförallt inte när nuvarande limit är låg) bara för att kunden ringer och ber om det.

Jag skulle säga, bra jobbat AMEX.

Varför?
Är kundens ekonomi solid nog så är det väl fullt i sin ordning eller?
Att bli nekad den krediten jag anser att jag behöver och detta på grunden att jag är en ny kund och inte på grund av den UC AMEX gör är ju helt orimligt..

Har du en taxerad inkomst som motsvarar ett ytterligare kreditutrymme på 1 miljon?
 
Last edited:
Toppen