Senaste nytt

Only in Japan

AABack2ARN

Medlem
Har för mig att jag sett den typen av "sushi" på bandet på Genki Sushi i Hawaii. Ser helt absurt ut och enastående malplacerat. I Japan fanns det ju dessutom sushibitar som såg helt livsfarliga ut och som hade varningsflaggor i menyn. Har ingen aning om vad det var för något ;)
 
Jag vet inte om detta är "only in Japan", men det är ju åtminstone ovanligt i västvärlden. När jag har svenska kunder här i Tokyo, så brukar man rygga tillbaka till att börja med. Ibland får man gå på några ställen och ta ett par glas innan svenskarna vågar sig på detta. Det handlar alltså om rå kyckling (i fallet på bilden mycket lätt halstrad men helt rå inuti). Det handlar alltså inte om kycklingen man köper på lokala snabbköpet, utan om speciellt uppfödd och ordentligt kontrollerad fågel. Fantastiskt gott.

Hur skulle det vara med lite rå kyckling? — Japan Gourmet Guide


kyckling-oomoriya-small.jpg
 

tågnörd

Medlem
Det finns många intressanta tåg i Japan och en hel del specialtåg med olika teman och/eller speciell inredning. Ett tåg som kommer rullas ut under hösten och snurra mellan Hakata och Shin-Osaka fram till slutet av mars är denna Shinkansen serie 500: 500TYPE EVA PROJECT│新幹線:エヴァンゲリオン プロジェクト│JR西日本
Tåget kommer se ut som Eva 01 från TV-serien Neon Genesis Evangelion och ha Evangeliontema invändigt.
Anledningen är 40-årsjubileet av Sanyo Shinkansen (västerut från Osaka) och 20-årsjubileet av Evangelion. Jag hoppas kunna boka in en långhelg för att åka ett varv senare i höst...
 

Dr. Miles

Expert
Det finns många intressanta tåg i Japan och en hel del specialtåg med olika teman och/eller speciell inredning. Ett tåg som kommer rullas ut under hösten och snurra mellan Hakata och Shin-Osaka fram till slutet av mars är denna Shinkansen serie 500: 500TYPE EVA PROJECT│新幹線:エヴァンゲリオン プロジェクト│JR西日本
Tåget kommer se ut som Eva 01 från TV-serien Neon Genesis Evangelion och ha Evangeliontema invändigt.
Anledningen är 40-årsjubileet av Sanyo Shinkansen (västerut från Osaka) och 20-årsjubileet av Evangelion. Jag hoppas kunna boka in en långhelg för att åka ett varv senare i höst...
Jag besökte en rastplats på Tomei Highway som heter Ashigara. Där fanns det en modell av Evangelion.
Tokyo III byggdes i utanför Ashigara i denna anime så de passade på att köra collaboration med Evangelion-tema på hela rastplatsen under en begränsad period.
Evangelion, Ashigara.jpg


En artikel på engelska: Japanese highway rest stop to get world’s largest Evangelion Unit-01 replica | RocketNews24
 

JakeSaltin

Ny medlem
Nörden i mig skrek precis höga vrål. Får bli att ta en road trip för att se lite Evangelion.

Såg inte att någon postat följande men kan ha missat..., Tokyo i ett nötskal uppskruvat 1000% med lite LSD

Robot Restaurant

 
Toppen