Vi ska definitivt prova C på Nordamerika när vi kan vara säkra på att få nya kabinen* annars så funkar Frankfurt med sina trevliga lounger alldeles utmärkt! Jag ser SAS som ett direktkomplement på New York* och Chicago* men att åka över CPH isf FRA LH F är inte en nagelbitare direkt...![]()
Nä, om man har valet att välja Lufthansa F med FCT så är väl valet ganska givet mot SAS C, men man får nog jämföra Lufthansa C eller BA C mot SAS i såna fall, och SAS HAR en riktigt bra Business-produkt på longhaul. Jag vet inte om jag blir så exalterad över BA C @Senator men jag har å andra sidan bara en flygning i BA CW. Det kommer att bli fler eftersom jag behöver TP, men också SAS Business...
"Price and performance" vi talar om
SAS: ARN-MCO via ORD 22 000kr i Business Saver
BA: ARN-MCO via LHR/MIA 13 800kr i Club World
LH: ARN-MCO via FRA/MUC-IAD/ORD/EWR-MCO i First 28 000kr
SAS produkten ser bra ut, men jag lägger inte 8 000kr extra....
Man kan inte ta betalt som SAS gör.
Det vet nog varken du eller jag något om utan att ha dom exakta sifforna
Om dom har kunder som betalar det - Ja, då kan dom ta betalt som dom gör...
Om dom inte har kunder som betalar dom priserna, då kan dom självklart inte ta betalt som dom gör
En klok man påstod att yield management är en kvalificerad form av galenskap, och jag är böjd att hålla med...