Senaste nytt

Omröstning: Flyger du troligare SAS med nya kabinerna?

Är det mer troligt att du väljer SAS efter att kabinerna uppgraderats?

• Total voters
    137
  • Poll closed .
Vi ska definitivt prova C på Nordamerika när vi kan vara säkra på att få nya kabinen* annars så funkar Frankfurt med sina trevliga lounger alldeles utmärkt! Jag ser SAS som ett direktkomplement på New York* och Chicago* men att åka över CPH isf FRA LH F är inte en nagelbitare direkt...:D

Nä, om man har valet att välja Lufthansa F med FCT så är väl valet ganska givet mot SAS C, men man får nog jämföra Lufthansa C eller BA C mot SAS i såna fall, och SAS HAR en riktigt bra Business-produkt på longhaul. Jag vet inte om jag blir så exalterad över BA C @Senator men jag har å andra sidan bara en flygning i BA CW. Det kommer att bli fler eftersom jag behöver TP, men också SAS Business...

Nä, om man har valet att välja Lufthansa F med FCT så är väl valet ganska givet mot SAS C, men man får nog jämföra Lufthansa C eller BA C mot SAS i såna fall, och SAS HAR en riktigt bra Business-produkt på longhaul. Jag vet inte om jag blir så exalterad över BA C @Senator men jag har å andra sidan bara en flygning i BA CW. Det kommer att bli fler eftersom jag behöver TP, men också SAS Business...

"Price and performance" vi talar om ;)

SAS: ARN-MCO via ORD 22 000kr i Business Saver
BA: ARN-MCO via LHR/MIA 13 800kr i Club World
LH: ARN-MCO via FRA/MUC-IAD/ORD/EWR-MCO i First 28 000kr

SAS produkten ser bra ut, men jag lägger inte 8 000kr extra....

"Price and performance" vi talar om ;)

SAS: ARN-MCO via ORD 22 000kr i Business Saver
BA: ARN-MCO via LHR/MIA 13 800kr i Club World
LH: ARN-MCO via FRA/MUC-IAD/ORD/EWR-MCO i First 28 000kr

SAS produkten ser bra ut, men jag lägger inte 8 000kr extra....

Jo, så är det ju självklart och om du kan få CW utom rea för 13 800 till Orlando så är ju det en stark faktor att ta hänsyn till, dessutom är United inrikes heller inget att bli direkt exalterad över....

I kombination med nya linjen till HongKong så kommer jag nog prova.

Annars håller jag med @Senator om pris/prestanda. Man kan inte ta betalt som SAS gör.

Mvh

Man kan inte ta betalt som SAS gör.

Det vet nog varken du eller jag något om utan att ha dom exakta sifforna

Om dom har kunder som betalar det - Ja, då kan dom ta betalt som dom gör...
Om dom inte har kunder som betalar dom priserna, då kan dom självklart inte ta betalt som dom gör

En klok man påstod att yield management är en kvalificerad form av galenskap, och jag är böjd att hålla med...

Det vet nog varken du eller jag något om utan att ha dom exakta sifforna

Om dom har kunder som betalar det - Ja, då kan dom ta betalt som dom gör...
Om dom inte har kunder som betalar dom priserna, då kan dom självklart inte ta betalt som dom gör

En klok man påstod att yield management är en kvalificerad form av galenskap, och jag är böjd att hålla med...

En klok man hade kollat på SAS resultat. Det blir inte mer exakt än så. Historiskt ser det iaf inte allt för bra ut.

Kommet definitivt att åka med dem, än mer motiverat nu. Gillar att vara safe när sliten träffar fläkten. Undersöker fn cph-sfo i november, är det planet uppgraderat är valet givet till 100%. Inte säker dock hur detta kan kollas, någon som vet kanske?

Det är mycket mer troligt men samtidigt är det inte troligt (På samma sätt som att chansen att vinna högsta vinst ökar kraftigt om jag köper två lotter istället för en, men troligtvis vinner jag inte ändå.)

Gällande SAS priser från Skandinavien skulle jag tro mellan 40-60% av de som betalar för "nya" SAS Business är avtalskunder med andra priser som inte är tillgängliga för oss.

Jag har dock varit med om att SAS var bästa och billigaste alternativ en vecka eller två innan avresa utan avtalspriser. På sträckan ARN-TPE i samarbete med Thai när SAS hade CPH-BKK hade SAS bäst tidtabell och priser.

Tittar jag en vecka innan avresa till New York är inte SAS alldeles illa mot alla andra.

@NotRyan har en poäng att de andra priserna kräver en del planering och finns kanske bara under vissa reseperioder.

Toppen