Senaste nytt

Ombokad från Miami-Oslo-Köpenhamn med SAS till Miami-Frankfurt-Köpenhamn med Lufthansa

Carl

Medlem
Utifrån detta så undrar jag varför du inte stannade kvar och tog en flight hem med SAS en eller ett par dygn senare? SAS har ju försökt att lösa den uppkomna situationen genom att boka om er men det är något som du inte verkar värdesätta så högt utan allt fokus ligger på uteblivet wi-fi.
Det var inte så att Lufthansa har sämre bestick och glas oxå?
 
Som jag sagt, kunden har accepterat ombokningen. Därmed har man accepterat att byta produkt. Var ska man annars dra gränsen? Kan jag få ersättning för att Lufthansa inte serverar varma nötter i en oval skål? Eller för att de har annan champagne? Det blir liksom lite absurt. När saker och ting skiter sig får man helt enkelt sätta vissa mindre aspekter på shit-happens-kontot. Jag vet att folk tycker det blir dåligt stämning när man påpekar detta, men man måste applicera någon slags rimlighetsprincip på saker och ting. Hade internet varit viktigt, så gick det ju tillochmed att köpa för en rimlig peng och om det inte var viktigt nog att ta den "risken" själv, så är det knappast något man ska bråka om med SAS i efterhand.


Det har hänt. Ibland är det inte värt tiden för att bråka om saker och ting när allt annat lösts till min fördel och jag kommit hem på ett bra sätt.
Sen är det väl inte så svårt att förstå att för vissa är det viktigt med wifi? Jag vet ju att du själv har ondgjort dig väldigt för att du inte blivit tilltalad med efternamn, något jag personligen bara tycker är löjligt, men jag respekterar att det är viktigt för dig.
 

agehall

Medlem
Sen är det väl inte så svårt att förstå att för vissa är det viktigt med wifi? Jag vet ju att du själv har ondgjort dig väldigt för att du inte blivit tilltalad med efternamn, något jag personligen bara tycker är löjligt, men jag respekterar att det är viktigt för dig.
Ja, det är något jag tycker bolag generellt är för dåliga på. Däremot är det inget jag skulle bråka om ifall jag blev ombokad pga teknikstrul.

Hela poängen här är att när det blir teknikproblem, så kan det hända att man inte får exakt det man tänkt sig. Även om Bankiren valt att vänta på att få åka med SAS hem, så är ju tex risken stor att de inte kunnat sitta tillsammans för att det inte finns två obokade stolar bredvid varandra. Skulle detta också vara något som bör ge ersättning? Jag anser inte det.
 

Gummaron

Medlem
Är inte helt säker på var jag ska kika efter detta, men i bokningen hos LH står det business (I) som bokningsklass. Var är det jag kan kolla upp det här? :D
Om det är bokningsklass I så fanns det awardplatser i business även hos Lufthansa som SAS lyckades boka om dig till. Dvs ingen revenue biljett och därmed heller inga poäng för flygningen.
Var det även bokningsklass I på flyget mellan Frankfurt-Köpenhamn?
 

Bankiren

Medlem
Om det är bokningsklass I så fanns det awardplatser i business även hos Lufthansa som SAS lyckades boka om dig till. Dvs ingen revenue biljett och därmed heller inga poäng för flygningen.
Var det även bokningsklass I på flyget mellan Frankfurt-Köpenhamn?

Yes, var samma på den flighten.
 
Toppen