Senaste nytt

Ombokad från Miami-Oslo-Köpenhamn med SAS till Miami-Frankfurt-Köpenhamn med Lufthansa

Bankiren

Medlem
Det blev du ju. Det går inte att hävda att det är några enorma skillnader mellan SAS och Lufthansas businessprodukter.

Du missuppfattade mig, jag menade att jag trodde att man skulle få wi-fi ombord om man blev ombokad från en Star Alliance-flight där det ursprungligen ingick. I övrigt är väl businessklasserna likvärdiga (även om jag gillar SAS bäst). :)
 

agehall

Medlem
Du missuppfattade mig, jag menade att jag trodde att man skulle få wi-fi ombord om man blev ombokad från en Star Alliance-flight där det ursprungligen ingick. I övrigt är väl businessklasserna likvärdiga (även om jag gillar SAS bäst). :)
Det är ungefär som att tro att du ska få samma mat som du skulle ha fått på SAS när du blir ombokad till LH. När du blir ombokad blir du ombokad till motsvarande produkt hos det nya bolaget. Mindre variationer i hur den produkten är utformad kan förekomma.
 

mha321

Medlem
Du missuppfattade mig, jag menade att jag trodde att man skulle få wi-fi ombord om man blev ombokad från en Star Alliance-flight där det ursprungligen ingick. I övrigt är väl businessklasserna likvärdiga (även om jag gillar SAS bäst). :)
Är det någon annan star carrier än sas där det ingår? Rätt många har ju ingen wifi alls på longhaul tyvärr...
 

Bankiren

Medlem
När du blir ombokad blir du ombokad till motsvarande produkt hos det nya bolaget.

Motsvarande produkt är i min värld inte ett begrepp som omfattar enbart stolen som du sitter i. Vad folk lägger in i det begreppet får väl respektive person specificera själv, men i mitt fall tycker jag att gratis wi-fi tillhör det. Vid bokning av business i SAS är det trots allt en av delarna som du betalar för.

Nu har ju i och för sig SAS erbjudit sig att betala för wi-fi, men det hade i mitt fall varit trevligare om jag visste det på förhand. :)
 

danielhog

Medlem
@Bankiren du förstår väl att det inte kan vara EXAKT som SAS när det är ett annat bolag? Det är väl definitionen av likvärdigt, och inte ”samma”. Att SAS dessutom erbjöd sig ta wi-fi-notan + ge dig kompensation tycker jag var väldigt generöst. Jag hade nog ansett att det räcker om SAS ersätter extra utlägg mot kvitto.
 

agehall

Medlem
Motsvarande produkt är i min värld inte ett begrepp som omfattar enbart stolen som du sitter i. Vad folk lägger in i det begreppet får väl respektive person specificera själv, men i mitt fall tycker jag att gratis wi-fi tillhör det. Vid bokning av business i SAS är det trots allt en av delarna som du betalar för.
Och det har jag aldrig sagt att det är heller. Det är motsvarande nivå på mat, dryck och service sånär som på att LH inte erbjuder gratis WiFi.

Det är dessutom ditt val att acceptera ombokningen - du hade lika gärna kunnat säga att du ville vänta tills du kan få flyga SAS hem.
 

Bankiren

Medlem
@Bankiren du förstår väl att...

Vi hade en diskussion tidigare på forumet om vilken dålig stämning det kan vara i vissa trådar med spydiga svar, och jag skulle aldrig tilltala en annan på forumet med "men du förstår väl". Nåväl, det är kommentarer som jag vanligtvis ignorerar - men det finns säkerligen många nya/gamla medlemmar vars tålamod för sådana kommentarer är lägre.

Att SAS dessutom erbjöd sig ta wi-fi-notan + ge dig kompensation tycker jag var väldigt generöst.

Jag tycker att det var bra hanterat av SAS, men jag hade gärna haft informationen på förhand om att de kompenserar för uteblivet wi-fi i efterhand. Det är i alla fall så jag tycker att det borde hanteras. Det är trots allt SAS som jag har en bokning hos.
 
Toppen