Senaste nytt

Olika priser olika platser

Ja, precis! Men det gaelder ikke altid! Married segments er tildannede for at flyselskabet stadig kan danne sig profit paa ruter hvor at flyve direkte ville koste en bondegaard. De enkelte ben (A-C og C-B) er maaske godt belagt men der er stadig et marked for at faa flyet fyldt helt op. Faa at undgaa at underbyde sig selv laaser man segmenterne sammen saa kun de kombinerede ben, 'omvejen', bliver meget billigere.

Eksempel:

Jeg rejser Saigon til Kigali. En business billet vil typisk koste 3000 eur med ET fra BKK og trediepart SGN-BKK. I stedet flyver jeg paa 3 forskellige married legs biletter og faar i st. f. 12 rejser i business med 2 Alliancer:
  • SGN-BKK-DXB retur i biz med TG for 863 eur (i st. f. direkte med EK)
  • DXB-ADD-JNB retur i biz med ET for 844 eur (i st. f. direkte med flere andre alternativer)
  • JNB-NBO-KGL retur i biz med KQ for 538 eur. (i st. f. direkte med WB)
Totalt 2260 Euro for 6 business class rejser – Gode forbindelser (undtagen 1 langt stop i DXB paa vejen hjem!)! Jeg kunne spare en del ved ikke at flyve over JNB men direkte DXB-NBO-KGL med KQ, men saa mister man jo 4 ben (som at skære i eget kød...) og hele den del af eventyret.

Der en en laaaang traad om hvorfor det som oftest er dyrere at flyve fra CPH end ARN.

Suveränt. Hur hittar du dessa billiga "legs". Är det bara att testa testa och testa? Jag hade ju aldrig hittat det alternativet..

Hold dig til netværk som du stoler paa. Jeg har fundet en del paa dette forum som jeg har udnyttet. Efterhaanden finder jeg de fleste selv via portaler hvor mit instinkt for deals er blevet skaerpet. Holder mig orienteret via visse flyselskabers promotional mails (e.g. LOT, MAS, SAS, Austrian). FT, Fly4free, og secretflying bruger jeg ogsaa men de er blevet udvandede. Deals og errorfares stopper nu om dage naesten oejeblikkeligt efter at de er offentliggjort. Selv publicerer jeg ikke mere deals som jeg selv finder i disse fora, da de ofte dermed forsvinder!! Men i dette forum er de mere beskyttet (pga. sproget?), saa her publicerer jeg ofte hvis jeg kommer forbi noget ekstraordinaert.

Toppen