Senaste nytt

Olaglig strejk på Kastrup?

Det är inte så att bagagenissarna gick ut i vild strejk för att de hört att herr @Agö skulle frakta en ytterst farlig gorilla från Köpenhamn till London i helgen?
Högst sannolikt. Och de lyckades de med. Funderar på att sätta på mig apmasken själv istället. Göra ett litet hål så jag kan sippa i mig mina tre gratisdrinkar utan att ta av mig masken.

Högst sannolikt. Och de lyckades de med. Funderar på att sätta på mig apmasken själv istället. Göra ett litet hål så jag kan sippa i mig mina tre gratisdrinkar utan att ta av mig masken.
Tråkigt att svensexan fick en dålig start. Se det positivt, beställ tre drinkar med apmask på, sen tar du av dig masken och beställer tre till! Så har du lurat systemet!

Jeg ankom til CPH med QR161 kl. 06:30. Vi maate vente paa landingsbanen 1/2 time paa at faa flyet ind til gate'n pga. strejken (det blev annonceret over hoejtalerne. Turisterne blev meget forvirrede og urolige. Senere tog det en hel time at faa min kuffert udleveret. Det siges at strejken nu er aflyst, men det var en kedelig velkomst til Danmark

Jag tittade på Sas hemsida om läget på Kastrup.
Skönt att det här flyget gick iväg, var det Fridolin eller?
07:00 Sturup Malmö SK 5360 Scandinavian Airlines Beräknad 07:00

Jeg ankom til CPH med QR161 kl. 06:30. Vi maate vente paa landingsbanen 1/2 time paa at faa flyet ind til gate'n pga. strejken (det blev annonceret over hoejtalerne. Turisterne blev meget forvirrede og urolige. Senere tog det en hel time at faa min kuffert udleveret. Det siges at strejken nu er aflyst, men det var en kedelig velkomst til Danmark
Blev de "förvirrade" av att militären inte gick in och röjde, som ju är kotym i deras hemland Qatar, och alla andra stenhårda diktaturer?

Så med andra ord tillåta tre olagliga strejker? Blir inte dessa lagliga om man tillåter dem? ;)
Och de andra strejkerna som kommer efter de tre "lagliga"? Blir de ännu mer olagliga? :D
Det är ju så SAS hanterar det. Bara se på den förra olagliga strejken. Ingen som helst efterföljd för de inblandade. Så om SAS trycker upp interna riktlinjer och säger efter tre olagliga strejker får man sparken så hade det varit ett framsteg jämfört med idag. ;)

Riktigt besviken på hur tafatt företagsledningen beter sig i ärendet. Det här är den i särklass största anledningen till att jag och säkert många med mig sneglar på andra bolag.

Toppen