Jag står alltid längst fram i ledet för att försvara rätten till facklig organisation, starka fackföreningar och den fria strejkrätten. Men vill man ha den här typen av friheter och de fördelar det innebär måste man också acceptera spelreglerna, även när man tycker att de är dåliga. Som att man måste varsla om stridsåtgärder, och hur dessa ska gå till.
Arbetsvägran och vilda strejker är aldrig ok, och de som vägrar få ta konsekvenserna av sina handlingar. Som aktieägare i SAS (både direkt och som medborgare) förutsätter jag att bolaget agerar och både avskedar och kräver skadestånd för alla merkostnader. Även om jag inte kan dansk lagstiftning så hoppas jag att detta går.
Arbetsvägran och vilda strejker är aldrig ok, och de som vägrar få ta konsekvenserna av sina handlingar. Som aktieägare i SAS (både direkt och som medborgare) förutsätter jag att bolaget agerar och både avskedar och kräver skadestånd för alla merkostnader. Även om jag inte kan dansk lagstiftning så hoppas jag att detta går.