Senaste nytt

Olaglig strejk på Kastrup?

Jag står alltid längst fram i ledet för att försvara rätten till facklig organisation, starka fackföreningar och den fria strejkrätten. Men vill man ha den här typen av friheter och de fördelar det innebär måste man också acceptera spelreglerna, även när man tycker att de är dåliga. Som att man måste varsla om stridsåtgärder, och hur dessa ska gå till.

Arbetsvägran och vilda strejker är aldrig ok, och de som vägrar få ta konsekvenserna av sina handlingar. Som aktieägare i SAS (både direkt och som medborgare) förutsätter jag att bolaget agerar och både avskedar och kräver skadestånd för alla merkostnader. Även om jag inte kan dansk lagstiftning så hoppas jag att detta går.

Arbetsvägran och vilda strejker är aldrig ok, och de som vägrar få ta konsekvenserna av sina handlingar. Som aktieägare i SAS (både direkt och som medborgare) förutsätter jag att bolaget agerar och både avskedar och kräver skadestånd för alla merkostnader. Även om jag inte kan dansk lagstiftning så hoppas jag att detta går.

Kan inte annat än att hålla med. Detta är oerhört respektlöst mot arbetsgivaren och sina arbetskamrater. Det här uppförandet gör mig uppriktigt förbannad. Hoppas att de aldrig mer får sätta på dig varken en SAS eller Cimber uniform.

Sitter nu för tredje dagen i rad i loungen. LH2443 bara 15 minuter sen. Helt ok tycker jag.

Tyckte fack folket på Hilton såg lite stressade ut vid 11 tiden idag.

För att skapa lite god stämning här i tråden så utlyser jag nu en auktion.
Keps och pin från BC's favorite union.
Bud i pm :)
FYI @Traveller har lagt ett confidentielt bud på pin'n.

Både SFO och IAD har åkt något försenat.

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    {memory} MB · Visningar: 314
Den militanta CAU anslutna kabinpersonalen verkar trotsa domstolen!!
Det är oerhört allvarligt och det måste bli kraftfulla konsekvenser.
Jag utgår från att SAS avskedar samtliga som arbetsvägrat och stämmer dessa personer för alla kostnader de orsakat företaget.

Trods rettens ord: SAS-ansatte nægter at genoptage arbejdet | Nyhederne.tv2.dk

http://common.tv2.dk/mpx/player.php/guid-0811464A.html

Jag stöder rätten att strejka till fullo, och med det följer också att när man inte har rätt att strejka så får man inte göra det!!!

Jag hoppas också och tror att SAS kommer att driva detta till sin spets, dessa individer har enligt min mening förbrukat sin anställning i SAS...

Den militanta CAU anslutna kabinpersonalen verkar trotsa domstolen!!
Det är oerhört allvarligt och det måste bli kraftfulla konsekvenser.
Jag utgår från att SAS avskedar samtliga som arbetsvägrat och stämmer dessa personer för alla kostnader de orsakat företaget.

Trods rettens ord: SAS-ansatte nægter at genoptage arbejdet | Nyhederne.tv2.dk

http://common.tv2.dk/mpx/player.php/guid-0811464A.html

Ikke blot har CAU's repræsentant opfordret til at personalet skal gå i arbejde igen, men også formanden for CAU's hovedorganisation FTF (pendant til LO) har opfordret til det samme og samtidigt også advaret om de konsekvenser som en fortsat strejke vil kunne have, herunder at SAS vil kunne betragte det strejkende personale som at de selv har opsagt deres stilling og reelt fyret sig selv fra deres job.

En fortsatt föryngring och kraftfull försvenskning av Köpenhamnsbasen kan bara vara av godo, låt oss hoppas att detta blir den kvarvarande effekten av det här!

Last edited:
Toppen