Senaste nytt

[OFFICIELLT] Eurobonus-status i Skyteam när SAS går med!

Garuda verkar inte ha hängt med i nymodigheterna. Så här ser min Partner award ut med Garuda flights när man går in på deras Manage-my-trip. Gåpr ej att välja EB och således kunna erkännas som elite+.

Visa bifogad bild 168161

Detsamma gäller delta. Man kan välja SAS och numret ser ut att registreras men försvinner sen. En agent i SLC försökte lägga in det i 20 minuter men kunde inte få rätt på det. Hon var väl medveten om att SAS var medlemmar, men deras system totalvägrade.

Hittar inte riktigt någon relevant tråd där jag kan fråga. Första revenue bokningen på Air France i ekonomi CDG-ARN.
Kan man som EBG / Skyteam Elite Plus välja sittplats gratis på något sätt eller behöver man betala?

Hittar inte riktigt någon relevant tråd där jag kan fråga. Första revenue bokningen på Air France i ekonomi CDG-ARN.
Kan man som EBG / Skyteam Elite Plus välja sittplats gratis på något sätt eller behöver man betala?
Ja, men inte direkt i samband med att bokningen görs (då vill de ha betalt). När du bokar ska du se till lägga in ditt eurobonus nummer. Sedan när bokningen är klar och betald, går du in på AF hemsida och söker på din bokning med bokningsreferens och namn. Då kan du välja plats gratis.

Ja, men inte direkt i samband med att bokningen görs (då vill de ha betalt). När du bokar ska du se till lägga in ditt eurobonus nummer. Sedan när bokningen är klar och betald, går du in på AF hemsida och söker på din bokning med bokningsreferens och namn. Då kan du välja plats gratis.
Perfekt, exakt vad jag ville höra.
Tack så mycket för snabbt svar. :)

Hallå alla experter! Ska till Kansas och kolla NFL om några veckor. Som Eurobonus Diamon / SkyTeam Elite Plus, får jag checka in bagage om jag köper Deltas billigaste biljettklass economy light eller vad den nu heter?

Hallå alla experter! Ska till Kansas och kolla NFL om några veckor. Som Eurobonus Diamon / SkyTeam Elite Plus, får jag checka in bagage om jag köper Deltas billigaste biljettklass economy light eller vad den nu heter?
Ja det ska ingå om jag inte missat något. Åkte sneakigaste biljetten i somras och kunde ta en väska inrikes.

Man ska alltid dubbelkolla AI men såhär säger den.
Screenshot_20250906_180043_Chrome.jpg

Ja, inga problem. Åkte nyligen på deltas light. Du behåller utöver baggage allowance även priority boarding, prio standby och lounge mm. Däremot får du inte välja sittplats.

Ett tips är att kolla denna sida: https://www.skyteam.com/en/frequent-flyers/

Edit: Glöm inte att fråga efter samlarkort om du vill!

Toppen