Tack för info! Hemresan är endast med skyteam bolag så inga problem därJa på vägen dit men på vägen hem kan det ta stopp.
Tack för info! Hemresan är endast med skyteam bolag så inga problem därJa på vägen dit men på vägen hem kan det ta stopp.
Most significant carrier gäller för bagageregler. Om AMS-HKG är längre än HKG-XXX så gäller förmånen.Har en följdfråga om någon kan svara,
Min flygning är först med SAS, sedan KLM och sista sträckan är med Cathay pacific.
Då den sista inte är ett skyteam bolag, går det fortfarande att checka in en extra väska som sas guldmedlem?
Tack,
P
Ja, det er Skyteam netop conceptet! Og det virker med alle de 5 skyteam selskaber som jeg kender (har dog ikke Delta erfaring). Du kan checke det ved at tilgaa din booking naar du har indlagt dit FFP nummer. Der vil din bagage allowance blive opdateret omgaaende.Blir inte riktigt klok på bagageregler för Skyteam Elite Plus på Delta-flygningar inrikes i USA. Är det ett extra bagage som gäller? Dvs har du betalat för 0 incheckade väskor så får du ta 1, har du betalat för 1 får du ta 2? Någon som har koll?
Står ingenting här om Skyteam Elite Plus: https://www.delta.com/us/en/baggage/overview
Inte ens FBG ger några statusförmåner på Transavia så då gör inte EBG/EBD det heller.Någon som vet vad som gäller med baggage allowance på en KLM-bokning där en av flighterna med KL prefix är operated by Transavia? (EBD / ST E+)
Men om den flyge runder KL färger så borde det ju vara deras regler som gälleR?Inte ens FBG ger några statusförmåner på Transavia så då gör inte EBG/EBD det heller.
Enligt KLM support ska det gå att checka in en väska. Men i exempelvis bokningsmailet står det att Skyteam förmåner bara gäller när operating carrier är med i Skyteam. Finns en risk att agenten gav fel info, men tror ni det är lungt att ta med en väska, och om jag tvingas betala antingen visa detta vid incheckning, och om det inte fungerar kräva att KLM återbetalar avgiften för incheckat bagage?