Senaste nytt

[OFFICIELLT] Eurobonus-status i Skyteam när SAS går med!

Blir inte riktigt klok på bagageregler för Skyteam Elite Plus på Delta-flygningar inrikes i USA. Är det ett extra bagage som gäller? Dvs har du betalat för 0 incheckade väskor så får du ta 1, har du betalat för 1 får du ta 2? Någon som har koll?

Står ingenting här om Skyteam Elite Plus: https://www.delta.com/us/en/baggage/overview

Blir inte riktigt klok på bagageregler för Skyteam Elite Plus på Delta-flygningar inrikes i USA. Är det ett extra bagage som gäller? Dvs har du betalat för 0 incheckade väskor så får du ta 1, har du betalat för 1 får du ta 2? Någon som har koll?

Står ingenting här om Skyteam Elite Plus: https://www.delta.com/us/en/baggage/overview
Ja, det er Skyteam netop conceptet! Og det virker med alle de 5 skyteam selskaber som jeg kender (har dog ikke Delta erfaring). Du kan checke det ved at tilgaa din booking naar du har indlagt dit FFP nummer. Der vil din bagage allowance blive opdateret omgaaende.

Någon som vet vad som gäller med baggage allowance på en KLM-bokning där en av flighterna med KL prefix är operated by Transavia? (EBD / ST E+)

Enligt KLM support ska det gå att checka in en väska. Men i exempelvis bokningsmailet står det att Skyteam förmåner bara gäller när operating carrier är med i Skyteam. Finns en risk att agenten gav fel info, men tror ni det är lungt att ta med en väska, och om jag tvingas betala antingen visa detta vid incheckning, och om det inte fungerar kräva att KLM återbetalar avgiften för incheckat bagage?

Attachments

• IMG_0358.png
    IMG_0358.png
    748,4 KB · Visningar: 38
  • Gilla
Reactions: pep
Enligt KLM support ska det gå att checka in en väska. Men i exempelvis bokningsmailet står det att Skyteam förmåner bara gäller när operating carrier är med i Skyteam. Finns en risk att agenten gav fel info, men tror ni det är lungt att ta med en väska, och om jag tvingas betala antingen visa detta vid incheckning, och om det inte fungerar kräva att KLM återbetalar avgiften för incheckat bagage?

Enligt Flyertalk så ingår bagage som vanligt och flera verkar ha provat att checka in. Jag vill minnas att det också var det svaret jag fick när jag var tvungen att boka med Transavia en gång. Men eftersom jag inte kunde förboka säte så vaskade jag biljetten och flög Iberia hem istället så fick aldrig tillfälle att testa.

• Gilla
Reactions: ebd
Garuda verkar inte ha hängt med i nymodigheterna. Så här ser min Partner award ut med Garuda flights när man går in på deras Manage-my-trip. Gåpr ej att välja EB och således kunna erkännas som elite+.

1756896379186.png

• Sad
Reactions: hco
Toppen