Senaste nytt

[OFFICIELLT] Eurobonus-status i Skyteam när SAS går med!

Frågade Delta samma sak ungefär men för intjäning till SkyMiles. Inga poäng för Deltas kunder som flyger SAS på söndag, om deras kundservice har rätt...
428733e94f4520f669467657b1a1cd5b.jpg
 
Det första svaret lät lite som en AI som fabulerande. Det andra lär mer verkligt.

Skulle alltså inte förvåna om ingen skyteam partner har någon Sas tabell klar
 
OTP, du får en verifieringskod som du behöver läsa upp för kundtjänst för att kunna boka en resa för dina poäng. Denna kod är unik varje gång, vilket alltså gör att du behöver vara tillgänglig direkt när Chatflights bokar för koden kommer bara vara giltig en kort period. För en privatperson som ringer in och bokar för sig själv och familjen är det ju inga problem. Men för ett företag blir det svårare teoretiskt möjligt - visst men svårare. Och ska man sikta och vakta telefonen medan Chatflights jobbar kan man lika gärna ringa själv.

Jag tror personligen att SAS tröttat på Chatflights och försöker låsa dem ute så gott det går. Men det är min högst personliga och oförankrade tanke.

En av de agenterna hos SAS jag pratade med som det blev HUACA på för några veckor sedan när jag skulle boka NH F kunde inte hitta det jag efterfrågade, men rekommenderade att jag skulle kontakta ChatFlights för hjälp istället då de kanske hade något annat sätt att söka på.
 
En av de agenterna hos SAS jag pratade med som det blev HUACA på för några veckor sedan när jag skulle boka NH F kunde inte hitta det jag efterfrågade, men rekommenderade att jag skulle kontakta ChatFlights för hjälp istället då de kanske hade något annat sätt att söka på.
Inte så konstigt, dom sitter ju hela dagarna och bokar resor och pratar med agenter.
Självklart sprider dom sin skit även där bland agenterna att dom kan allt redan och kan hitta saker som ingen annan kan.
Vilket bara är vanligt skitsnack från CF som vanligt...

Så en del oerfarna agenter snappar nog upp det...
 
Så SAS har publicerat hur mycket man tjänar som EB-medlem om man flyger Delta. Rimligtvis är det avtalet bilateralt och Delta har helt enkelt valt att inte publicera det ännu. Eller kan det vara så att SAS och Delta inte är överens?
 
Jag tänker - för SAS och deras kunder är detta viktigt att kommunicera så fort som möjligt och prioriterad men för Delta och som jag förstått det AF/KLM kommer detta troligen publiceras när det börjar gälla (eller har Delta upptäckt att SAS tabeller för PE är fel och något misstag finns från SAS sida…)
 
En av de agenterna hos SAS jag pratade med som det blev HUACA på för några veckor sedan när jag skulle boka NH F kunde inte hitta det jag efterfrågade, men rekommenderade att jag skulle kontakta ChatFlights för hjälp istället då de kanske hade något annat sätt att söka på.

Tro fan det. Stora delar av SAS kundtjänst sitter hemma och jobbar. Alla frågor som är av större kaliber än ”vilken terminal går flyget från” och där man kanske behöver rådfråga någon annan blir jobbiga och de verkar man helst inte vilja ta i.
 
Toppen