Senaste nytt

[OFFICIELLT] Eurobonus-status i Skyteam när SAS går med!

Är det bekräftat att det är gratis bagage på light/basic biljetter? Inget SAS på någotsätt kan trumfa? Funderar på att boka lightbiljetter nu och isåfall checka in mitt handbagage för att spara på kostnader =)
Jag tror att det inte verkar vara bekräftat på något sätt.

SAS skriver fortfarande på webbsidan att extra väska ingår INTE på Light biljett.

Och än så länge har jag inte läst om en sånt förändring när de skriver om övergången till Skyteam heller. Det betyder förstås inte att det inte kommer att hända, men tror inte att det är bekräftat än.

Är det bekräftat att det är gratis bagage på light/basic biljetter? Inget SAS på någotsätt kan trumfa? Funderar på att boka lightbiljetter nu och isåfall checka in mitt handbagage för att spara på kostnader =)
Med risk för att jag har missförstått men om du menar att du är SAS Gold och tänkte resa med SAS med enbart handbagage så kan du ju isåfall strunta i att checka in det ?

1 x 8 kg handbagage (55 x 40 x 23 cm) ingår utan extra kostnad när du reser med en SAS Go Light-biljett.

Det ingår på alla nuvarande Skyteam medlemmar iaf. Sen om SAS väljer att ha egna regler så är det efter september problem men det är osannolikt.

Det är nog lite optimistiskt att tro det kommer bestå då det ändå inte kommer att gå att boka förrän när datumet infaller.
Inte direkt relevant för min fråga eller? Jag vill mest kika för att se hur utbudet kommer se ut framöver. Inte så att jag tänker börja planera en resa nu och utgå från att de kommer finnas poängresor nu. Nyfiken över att se potentiella destinationer, hur utbudet ser ut månad för månad och hur de dynamiska priset skiljer sig.

Så min fråga kvarstår. Vart rekommenderas att man kikar?

Har en resa med KLM i början av september, och försöker lägga in mitt Eurobonus-nummer. Väljer "Eurobonus" och mitt EBG-nummer under loyalitetsprogram och får det glädjande svaret "Framgångsrikt uppdaterat" :)
Dock är numret borta nästa gång jag loggar in :(
Har ni fått det att fungera?

Toppen