Senaste nytt

Officiell seat block för EBG?

mha321

Medlem
Må så vara, men du vet inte varför den var där. Att den skulle vara där pga att du är EBG är ungefär lika troligt som att jag vinner guld i samtliga OS-grenar kommande vecka...

Jag har sett den konsekvent i seat map under en ganska lång period. Men som sagt, vad som händer är seatingen tas över från online systemet har jag ingen aning om.

För övrigt tror jag faktiskt chansen är större för det. Jag "deltar åtminstone i spelet" , vilket jag misstänker att du inte gör i OS - fast du kanske har lite dolda talanger där? ;)
 

Jacob

Medlem
Lufthansa har haft en officiell seat block-policy i åtminstone 10-15 år som gäller för Senator, Hon Circle och Star Alliance Gold. Däremot är den inofficiell i den bemärkelsen att den aldrig kan garanteras och aldrig kommer nämnas i något officiellt sammanhang. Incheckningspersonal/gatepersonal kan enkelt skriva över seat blocken och ibland kan det finnas tekniska aspekter som i Skandinavien där SAS incheckningssystem helt enkelt inte stödjer detta.

Från min erfarenhet fungerade det mycket bättre för några år sedan, på den tid när online check-in inte var lika utbrett och fler passagerare fick sin plats tilldelad på flygplatsen. Då kunde incheckningspersonalen jobba proaktivt med seat blocking, exempelvis placera guldmedlemmar tillsammans längst fram i kabinen, en guldmedlem vid fönstret och en guldmedlem vid gångplatsen på samma rad, på så sätt kunde fler få seat block även vid ett fullt flyg.
 

maba

Medlem
För några veckor sedan flög jag och frugan från Bukarest till Stockholm med LH, vid incheckningen sa kvinnan att vi fick platserna 4a och 4c och att hon blockat mittensätet, detta gällde både till Munchen och till Arlanda. Det visade sig att ekonomi var nästan fullknökad på båda benen så det var en väldigt uppskattad blockering.

Nu diskuteras det väldigt mycket om seatblock på LH för EBG medlemmar men hur är det med seatblock på TK om man är EBG, någon som har erfarenhet av det?
 

agehall

Medlem
Japp, tydligen.

Min erfarenhet, oavsett vad LH må ha för policy, är att EBG inte får någon som helst seatblock. Peta in SEN så är det dock skillnad...

Fråga: Måste jag åka till ryssland (eller var de nu håller på) för att hämta medaljerna eller kan de skicka dem?
 

Igorius

Medlem
Min erfarenhet, oavsett vad LH må ha för policy, är att EBG inte får någon som helst seatblock. Peta in SEN så är det dock skillnad...

Jag kanske bara hade tur, men jag fick seatblock som EBG på 3/5 LH-flighter under 2013 (de två där jag fick trängas var resultatet av en mycket sen ombokning från SK vilket nog kan ha spelat in).
 
Toppen