Senaste nytt

Officiell seat block för EBG?

Jacob

Medlem
Sedan finns det ett IT-tekniskt parameter här också (kanske). Från Skandinavien använder Lufthansa SAS incheckningssystem som kanske inte har samma inställningar för t.ex. FLT, SEN och HON.
Jag tänkte samma sak, dock vet jag inte om det påverkats något sedan SAS börjat med detta också.

Men tidigare var det helt klart så, ingen seat block på Lufthansa från Sverige/Norge/Danmark eftersom SAS incheckningssystem inte hade stöd för detta. Och för att säkra seat block på anslutningsflyget vidare från Frankfurt eller München fick man snällt gå till loungereceptionen för att be personalen där om hjälp, vilket de kunde göra genom att checka in på nytt, fick det visat för mig en gång hur det gjordes och såg ut på skärmen.
 

mha321

Medlem
Jag tror omöjligt kabinpersonalen har koll på (eller har tid att ha koll på) var det sitter guldkortsmedlemmar som ska ha seat block. Dessutom är detta något som skulle kunna ändras i sista minuten vid gaten.

Det är ganska garanterat något som blivit kvar sedan tidigare flygningar då business class sträckte sig längre bak i kabinen.

Nej, jag tänkte snarare att det var ett medvetet val att sätta dessa på de första raderna i economy medvetet. De lär knappast kunna gå igenom hela kabinen.

Hur som helst bryr jag mig mindre om den lilla tygbiten med texten på, och mer om att jag fick tomt säte bredvid mig på båda dagens flighter :) och den från arn var ganska full...
 

jsn

Medlem
Var med om samma sak i maj förra året på en LH-flygning från FRA till ARN, vi som satt på de två-tre första raderna i economy hade skylten om ledigt mittensäte och det var ingen som satt där. Resten av planet var knökfullt...
 

Jonas C

Medlem
Sist jag flög Lufthansa från ARN fick jag seatblock. Flygningen var fullsatt i Economy och den sista lediga platsen var bredvid mig på exit row. Tack Lufthansa!
 

agehall

Medlem
När man läser den här tråden kan man ju få uppfattning om att det faktiskt finns någon slags seatblock policy. Jag misstänker dock att det inte är så utan att de som fått ett ledigt säte brevid sig har haft tur. Att EBG skulle få seatblock på LH är föga troligt - det är mer troligt att det råkade vara en SEN/HON i det andra sätet eller att det helt enkelt var så att ingen tog mittensätet.
 

MarcusC

Medlem
Jag är SEN och ibland får man block, men ibland inte beroende på flertal parametrar..så Det är nog en stor gnutta "tur" sällan man är ensam EBG eller SEN ombord också i min uppfattning, HON är inte så ovanliga de heller..
 

mha321

Medlem
När man läser den här tråden kan man ju få uppfattning om att det faktiskt finns någon slags seatblock policy. Jag misstänker dock att det inte är så utan att de som fått ett ledigt säte brevid sig har haft tur. Att EBG skulle få seatblock på LH är föga troligt - det är mer troligt att det råkade vara en SEN/HON i det andra sätet eller att det helt enkelt var så att ingen tog mittensätet.

Den var definitivt seat block direkt efter online check-in. Syntes tydligt på expert flyer seat map. Vilket väl betyder att andra icke-gold inte kan välja platsen vid online check-in. Däremot är det väl all bets off när de väl börjar placera ut de som inte valt någon plats, misstänker jag.
 

agehall

Medlem
Må så vara, men du vet inte varför den var där. Att den skulle vara där pga att du är EBG är ungefär lika troligt som att jag vinner guld i samtliga OS-grenar kommande vecka...
 
K

KavlingeDude

Guest
När man läser den här tråden kan man ju få uppfattning om att det faktiskt finns någon slags seatblock policy. Jag misstänker dock att det inte är så utan att de som fått ett ledigt säte brevid sig har haft tur. Att EBG skulle få seatblock på LH är föga troligt - det är mer troligt att det råkade vara en SEN/HON i det andra sätet eller att det helt enkelt var så att ingen tog mittensätet.

Det finns en seatblock policy.
 
Toppen