Senaste nytt

Obehag vid flygning

Inga särskilda obehag förutom vid turbulens då jag ofta tänker "aldrig flyga igen", men då inser jag snabbt att jag måste hem också...

Har aldrig haft andra problem under flygning, men i år drabbades jag efter flera dagars intensivt flygande av akut ventrombos och därför är det nu stödstrumpor som gäller samt att jag fått sprutor med blodförtunnande medel som ska tas såväl före som efter flygning.

Alltid stödstrumpor på längre flygningar (enda nackdelen är att benen ser ut som kassler och det kliar som faen när man tar av sig dom när man kommer fram ;) ) och Nozoil mot torra slemhinnor i näsan. Tar gärna med nån sorts ansiktskräm och handkräm (delas ju ut i C men tar alltid med egen ansiktskräm, skönast) om man flyger långt. Sen att deo och andra uppfräshningsprodukter inte skadar är ju en självklarhet.

Det man INTE ska göra är att använda en sån där "sniffly" som alla thaiare kör upp i näsan i tid och otid. Känns mintigt och fräscht först men torkar ut nässlemhinnorna som attans och kan resultera i näsblod om man har otur :( och då hjälper inget förrän man kommit hem.

Och så gäller det såklart att inta en lagom mängd alkoholhaltiga drycker för att hålla sig på en jämnt mysig nivå genom hela flygningen :D

Lite svullna fötter men inte värre än att de får plats i skorna i alla fall.
Har råkat ut för "träsmak" vid längre flygningar i economy men det brukar gå att bota genom att ta 2 kuddar så man kan sitta på 1.

Jag brukar bli hungrig. Så jag ser till att äta ganska rejält före och efter flygningen. Ett annan lösning vore ju förstås att flyga F istället för Y ...

Fast då får du ju andra problem...

Ja kanske ett tag. Men bortsett från ett visst ekonomiskt obehag så tror jag nog att jag skulle kunna lära mig att leva ett vardagsförstaklassresande utan problem med avseende på mat, dryck och komfort. Det är ju inte precis så att jag hetsäter och -dricker i en vanlig lounge bara för att det är "gratis" och efter något tiotal besök i FCT så lär det väl bli på samma sätt där.

Stödstrumpor i ekonomi, men skippar dom när jag flyger i den spetsiga delen av planet. Lite torr i snoken ibland. Borde nog prova Nozoil, Sofia. Business är klart mer ohälsosamt än ekonomi då jag gärna vill prova igenom vinsortimentet, jag förstår att F blir etter värre, agehall. Får nog undvika. Det är inte alltid man har en bra magkänsla, som reklamen säger, när man stiger av. Tryckutjämning av tarmpaketet efter flygningar över 6-8 h kan behövas. Bör utföras diskret.

Toppen