Cristoffer Cedergren
Medlem
Svårt att jobba i en lounge utan att ha kundkontakt
Personen var ansvarig för loungerna. Det står inget om att personen jobbar där eller någonsin satt sin fot i en lounge. Troligen inte.Svårt att jobba i en lounge utan att ha kundkontakt
Aha, känns "kalle-anka-mässigt...", vilket knasigt svar. Be att få tala med de "oansvariga" istället.Det kom ett underhållande svar...
Hej Mr X
Tack för ditt mail.
De som ansvarar för våra Lounger har ingen kund kontakt och kommer därmed inte kunna återkoppla till dig, men vi kommer absolut framföra dina synpunkter till berörd avdelning.
Vi hoppas att du får en bättre upplevelse nästa gång du dyker upp på Kastrups SAS Lounge!
Ha en fortsatt trevlig dag.
Aha, känns "kalle-anka-mässigt...", vilket knasigt svar. Be att få tala med de "oansvariga" istället.
Plus att man har vatten på kanna!Jag tycker i ärlighetens namn att de flesta svar man får från SAS, oavsett om det handlar om Customer Service eller Diamond-supporten är på Kalle Anka-nivå. När det gäller flaskvattnet är det ju bara ytterligare ett bevis på att ledarskapet sitter och pillar för mycket i Excel och aldrig har möjligheten att komma ut i loungerna för att se och höra hur det fungerar. Den teoretiska driften har kommit att överskugga den faktiska funktionen.
I Göteborg har man ju dock dedikerade separata tappar för vatten/kolsyrat vatten. Man använder alltså inte läskmaskinen.
Danmark levererar! Första gången någonsin som jag får svar från någon person som inte sitter i kundtjänst. Cred.
Hej Mr X.
Tak for din henvendelse, som jeg har modtaget via SAS Costumer Care.
Jeg forstår, at det ikke er hensigtsmæssigt, at vandet tager smag fra de andre produkter i vores sodavandsautomater. Vi mistænker at det er juicen, der er forbundet til samme tap, som afgiver smag. Juicen vil derfor inden længe blive fjernet fra disse taps for at give plads til separate haner for hhv. vand og mineralvand. Vi håber meget, at dette vil afhjælpe den bismag, der opleves.
Det er ikke sandsynligt, at vi får mineralvand på flaske igen. Dette skyldes omprioriteringer vi har gjort i forhold til de ønsker fra vores gæster, som vi får fra kundeundersøgelser. Vand på flaske er taget bort til fordel for en varm ret i Guld Loungen (hver dag fra ca. 10.30) samt en udvidet morgenmadsbuffet med bl.a. friske bær og wienerbrød hver dag. Jeg håber, at du vil værdsætte disse alternativer og at vi med ovenstående tiltag fremover kan servere vand af en god kvalitet fra tappehanerne.
Mange tak fordi du giver dig tid til at kontakte os.
Venlig hilsen
X X
Lounge Coordinator
Har verkligen kundundersökningarna varit om man vill ha vatten på flaska eller varm mat? Alltid när ett företag gör sådana här förändringar så säger man ju att det är på grund av kundundersökningar och att man vill tillmötesgå kundens behov / krav. Jag hittade inget wienerbröd eller färska bär i slutet av april, men jag kanske inte letade tillräckligt bra.Dette skyldes omprioriteringer vi har gjort i forhold til de ønsker fra vores gæster, som vi får fra kundeundersøgelser
Diskuteras i en annan tråd. Pulled pork.Kul i och för sig att få en varm rätt, var ett tag sedan jag flög efter 1030, senast var nog i mars. Vad brukar det vara för mat?