Senaste nytt

Nytt Diamond event 17e november 2022

Ja, men det är inte alltid man vet när man kan åka, och ibland är det därför väldigt trevligt att kunna boka upp flera resor. Detta har varit något av det jag uppskattar mest med SAS bonusresor. Tex boka upp ett gäng weekends till Luleå-Stockholm utan att behöva bestämma exakt när och om jag ska åka.

Jag har sett detta som en förmån för att jag drar in mer poäng än jag behöver för att resa.

Om jag som du säger kommer att kunna boka fler resor just när jag vill resa vet ju faktiskt varken du eller jag :)
Nu vet ju ingen hur stor avbokningskostnaden kommer bli men låt oss gissa på halva *A-avgiften, 225kr. Det är ändå ok pris för att boka upp/”blockera” en resa LLA-ARN ToR eller ARN-EWR ToR. Kanske blir det en differentiering mellan inrikes, Europa och intercont?

Nu vet ju ingen hur stor avbokningskostnaden kommer bli men låt oss gissa på halva *A-avgiften, 225kr. Det är ändå ok pris för att boka upp/”blockera” en resa LLA-ARN ToR eller ARN-EWR ToR. Kanske blir det en differentiering mellan inrikes, Europa och intercont?

Att betala det exemplet du beskriver för en inrikes, +480kr skatter, blir ingen vidare deal.

Jag uppskattar när min arbetsinsats (att tjäna mycket poäng) premieras. Vad ska jag nu ha för incitament att dra in mer poäng än jag behöver? :D

Fördelen är ju att du kan boka flera resor som du de facto ska åka på (och inte bara boka upp resor ”just in case”).

Låter ju bra, men om det även i framtiden kommer att vara perioder med black-out så kommer det att krävas rejäla avgifter
för att hindra att många fortsätter att gör som nu, dvs. boka datum som de egentligen inte vill resa i förhoppning att det eventuellt
i framtiden ska släppas platser på de datum då de vill resa.

Att betala det exemplet du beskriver för en inrikes, +480kr skatter, blir ingen vidare deal.

Jag uppskattar när min arbetsinsats (att tjäna mycket poäng) premieras. Vad ska jag nu ha för incitament att dra in mer poäng än jag behöver? :D
De flesta skulle aldrig drömma om att "dra in mera poäng än nödvändigt". Man måste förstå att vi (ja, jag inkluderar mig själv i högsta grad...) är ett svårt skadat gäng, och det är inte primärt oss SAS tänker på :p

Toppen