Senaste nytt

Nyhet! SAS Nivåpoäng på hotell!

Nu har jag behövt avboka en vistelse bokat på hotelsbysas.se. Försökte på hemsidan en bra stund men ingenting fungerade, blev bara vidareskickad fel. Till slut testade jag live-chatten och därigenom löste det sig på några sekunder.

Så det kan ju vara ett hett tips innan någon annan sliter sig i håret över den trasiga hemsidan.

Verkligen att det varierar. Jag fick poäng registrerade bara några dagar efter en hotellbokning den 27/12, men poängen för min hotellnatt den 3 januari har jag inte sett av. Inte heller har min flygresa från januari registrerats i SAS-appen, men resan från december är med. Kanske är det något som släpar med aktiviteter efter årsskiftet

Lite samma, hotell i december = poäng kom inom en vecka. Flera hotellbesök i januari = inte ett spår.

Nu har jag behövt avboka en vistelse bokat på hotelsbysas.se. Försökte på hemsidan en bra stund men ingenting fungerade, blev bara vidareskickad fel. Till slut testade jag live-chatten och därigenom löste det sig på några sekunder.

Så det kan ju vara ett hett tips innan någon annan sliter sig i håret över den trasiga hemsidan.

Jag har haft två bokningar där nu som när man klickar på dem så får hemsidan spel. Ena var jag tvungen att avboka av andra skäl, fick hjälp av chatten. Den andra så var jag rädd att inte skulle funka, så bokade om och tog bort ena.

Pinsamt dåligt.

Lite samma, hotell i december = poäng kom inom en vecka. Flera hotellbesök i januari = inte ett spår.

Jag har haft två bokningar där nu som när man klickar på dem så får hemsidan spel. Ena var jag tvungen att avboka av andra skäl, fick hjälp av chatten. Den andra så var jag rädd att inte skulle funka, så bokade om och tog bort ena.

Pinsamt dåligt.

Ja det här med SAS via hotels.com verkar funka semi just nu. Jag ringde numret för Hotels.com som står på SAS webbsida tidigare idag för att se status på mina poäng för bokningen i januari, blev direkt ombedd att ringa ett nummer som gick till SAS-kundtjänst. SAS hälsade att de inte kan göra något och att jag ska kontakta hotellet direkt, så får väl testa den vägen.

Har ytterligare en bokning via SAS by Hotels.com. När jag går in för att hantera den blir det antingen felmeddelande att ingen bokning hittas, eller så hittas bokningen men då finns inget av alternativen "hantera bokning/avboka" eller möjligheten till live-chatt med... Tröttsamt!

Jag avbokade via någon chatbot på sidan. Det funkade förvånansvärt bra.
Funkade inte för mig pga buggen, boten kunde inte hitta min bokning, på samma sätt som jag inte kunde avboka den. Tolkar det som att boten använder sig av samma ”gränssnitt” som self-service. Fick kontakt med en person, och då gick det med tog flera minuter.

• Gilla
Reactions: hco
Ja här har SAS en del att jobba på faktiskt. Går alltid bra att boka men sen är det allmän kaos. Ibland hittar man inte sin bokning. När man har tur att se den är det exempelvis ibland helt omöjlig att visa kvitto med hänvisning till att man inte är inloggad även fast man står som inloggad. Ibland blir man utan poäng efter sin vistelse.

Jag har dock aldrig haft problem med att avboka de gånger jag behövt. Och bokningen har hittills alltid funnits hos hotellet när jag anlänt. Men skulle inte bli så förvånad om man står nån där nån dag och dom inte kan se att man har en bokning.

Ja här har SAS en del att jobba på faktiskt. Går alltid bra att boka men sen är det allmän kaos. Ibland hittar man inte sin bokning. När man har tur att se den är det exempelvis ibland helt omöjlig att visa kvitto med hänvisning till att man inte är inloggad även fast man står som inloggad. Ibland blir man utan poäng efter sin vistelse.

Jag har dock aldrig haft problem med att avboka de gånger jag behövt. Och bokningen har hittills alltid funnits hos hotellet när jag anlänt. Men skulle inte bli så förvånad om man står nån där nån dag och dom inte kan se att man har en bokning.
Eller denna:

Logga in Klicka "Mina Vistelser" Se rutan "Hitta Din Bokning - Ange Uppgifterna För Din Bokning" https://www.hotelsbysas.com/trips/booking-search?view=SEARCH_BY_ITINERARY_NUMBER Klicka vänsterpil i hörnet Se rutan "Reseplanerare" https://www.hotelsbysas.com/trips

Varför i hela fridens namn länkar "Mina Vistelser" till en bokningssökning, och inte direkt till listan på alla mina bokningar?

Toppen