Senaste nytt

Nyhet! SAS Nivåpoäng på hotell!

Mitt slutdatum för denna EB-period närmar sig och jag behöver lite fler nivåpoäng för att kunna behålla mitt EBD. Har en resa till New York (5 nätter) i nästa vecka så jag bokade, för första gången, ett hotell på SAS Hotels.com. Eftersom det är i närtid så valde jag att välja ett ej avbokningsbart rum.:mad:

När bokningen var klar så blev jag osäker på om jag la in mitt EB-nummer, dock 100% säker på att jag var inloggad. Ringde hotels.com som inte kunde se om numret var inlagt och kunde då följaktligen inte lägga till det. Den ganska barska damen hänvisade mig till SAS, och som väntat inte heller kunde göra något.

Eftersom det gäller nära 7 000 Level-poäng så är min fråga om någon har varit med om något liknande och om det finns någon lösning.
Kolla efter denna skrivning i din bokningsbekräftelse. Har du den borde du vara chill.

Attachments

• Screenshot 2026-08-27 at 15.10.35.png
    Screenshot 2026-08-27 at 15.10.35.png
    140,5 KB · Visningar: 124
När jag väljer något av de gulmarkerade fälten så skickas jag till startsidan, vilket så klart måste vara fel.

Visa bifogad bild 177539
Jag hade liknande problem med en bokning, som jag inte kunde röra alls när jag ville avboka. Fick kontakta kundtjänst via chatten och rådda där. Då var det ju gratis avbokningen, så annan situation, men det underliggande tekniska felet är kvar.

Står sådär på mina också som jag fått poäng för. Stod att de kunde ta upp till 8v att fånpoäng men fick mina dagen efter... Hade ju hoppats få dem i september när nya perioden startar.

Svarar mig själv:

- Vi reser den 2:e september. Idag har det tillkommit mer information på weben om bokningen. Bl.a. hur många EB-poäng man tjänar och möjlighet att printa pdf-kvitto.
- Jag gjorde också en ny bokning och upptäckte då att om man är inloggad så fylls bl.a. fältet för EB-nummer i automatiskt! Med andra ord ingen risk att missa poäng.

Toppen