Senaste nytt

Nyhet: Boka SAS American Express 2-för-1 vouchers via hemsidan

Det er Companion Ticket ja, fikk dette bekreftet etter å ha booket en innenriksreise og spart "hele" 5000 poeng ved bruk av "tilbudet".

Jeg synes kanskje SAS burde opplyse om dette ved bookingen, slik det presenteres nå har man jo ingen som helst mulighet til å skjønne at det har noe med CT å gjøre. Burde ikke være så vanskelig å inkludere "Companion Ticket" i teksten... o_O

Jag kan bekräfta att rabatten har kommit tillbaka efter jag har avbokat min Stockholm-Hamburg bonusresa.
Det luktar starkt att det är en Amex 2-4-1 voucher med tanke på att jag har en innestående voucher....

Last edited:
Vouchern ger ju egentligen inte 2-4-1 utan "50% för upp till 2 personer" så 50% för en är riktigt.

Amex 2-4-1 voucher är muntligt uttryck och det är egentligen 50% rabatt voucher upp till 2 personer.

Ah. Tack för förtydligandet! :)

(OT: Hmm, denna för mig nya information ökar värdet på vouchern - har oftare möjlighet att åka själv än med respektive eller någon annan jag vill bjuda som kan åka på samma tripp. Tack igen :) )

Last edited:
Jag kan bekräfta att rabatten kommer tillbaka efter jag har avbokat min Stockholm-Hamburg bonusresa.
Det luktar starkt att det är en Amex 2-4-1 voucher med tanke på att jag har en innestående voucher....

Så.. man kan nu alltså boka 2-4-1 utan att ringa Tallin? Väldigt bra om möjligheten finns isf - men samtidigt riktigt dåligt av SAS isf att det inte skrivs ut väldigt tydligt, man kan ju ha planerat utnyttjandet av vouchern en väldigt lång tid. Nån som testat gå vidare med en bokning och se om det kommer upp mer information?

Så.. man kan nu alltså boka 2-4-1 utan att ringa Tallin? Väldigt bra om möjligheten finns isf - men samtidigt riktigt dåligt av SAS isf att det inte skrivs ut väldigt tydligt, man kan ju ha planerat utnyttjandet av vouchern en väldigt lång tid. Nån som testat gå vidare med en bokning och se om det kommer upp mer information?

Dom säger tydligt på SAS kundtjänst att vouchern INTE används men man börjar ju undra. Kanske är det ändringar i tekniska plattformen på gång framöver och dom testar detta live?

Toppen