Senaste nytt

Nyhet: Boka SAS American Express 2-för-1 vouchers via hemsidan

Jag har kollat 2 helt orelaterade konton, den ena har ingen 2-4-1 den andra har en som är använd
ingen av dem har detta erbjudande.

Nope, inte bara Elite. Jag är EB Basic (Premium heter det väl nu efter ändringen?) med Amex. Har en 2-4-1 liggandes men det verkar inte relevant här. Jag får upp rabatten, testade ARN-NRT:

Edit: rabatten finns även när jag söker för två personer. Sökning för tre pers ger dock att inga EB-biljetter är tillgängliga alls.

Screen Shot 2015-04-15 at 12.57.05.png

Last edited:
Underligt värre, har Elite kortet är EBG. Hade 2 st 2-4-1 voucher. När jag kollade innan jag använde 2-4-1 syntes rabatten. Bokade totalt 6 biljetter 4 med 2-4-1 och 2 till ordinarie poängpris. Nu när jag kollar finns inte denna 50% rabatt på min sida längre.Detta gäller oavsett destination och tidpunkt. Ska se om jag hinner ringa SAS snart.

Kan någon söka bonusresor för t ex 3-4 personer med denna rabatt?
Om det fungerat för 3 personer eller mer, då är det garanterat att det är inget med Amex 2-4-1 voucher att göra.

Då har du nog fått ett typiskt SAS svar igen (dvs gissningsleken) för rabatten försvinner när man försöker boka mer än två personer....

Toppen