F
fcx
Guest
Sen är väl säkert en hel del av platserna bokade genom paketresa/resebyrå/charter?
Hachans skrev:Tittar du på avresorna från London på hur många som är seatade så ser det ut som följande. Och ja, måttet är bristfälligt eftersom Go kan ha köpt biljetter utan att seata sig men ger ändå en signal om beläggning.Från London:4/1 Plus 0, Go 011/1 Plus 1, Go 918/1 Plus 0, Go 225/1 Plus 0, Go 01/2 Plus 4, Go 08/2 Plus 0, Go 015/2 Plus 16, Go 26 (Sportlov i Sthlm)22/2 Plus 6, Go 229/2 Plus 0, Go 47/3 Plus 2, Go 414/3 Plus 0, Go 021/3 Plus 0, Go 7Från CPH2/1 Plus 7, Go 139/1 Plus 2, Go 1621/2 Plus 3, Go 2 (Sportlovsveckan i Skåne)Alltså, det verkar inte lovande om man i sportlovsveckan i Skåne inte har sålt mer än 5 platser. Det borde vara fullbokat. CPH verkar ju gå lite bättre än London. Men är ändå uselt. Att ha 69 pax på 12 avgångar borde göra vilken revenue manager som helst nervös. Detta är ju inte pendelflyg som bokas på sent, det är ju folks semester.Klicka för att utvidga...
Golfkillen skrev:För att driva min poäng i mål. Checkade in idag som nummer 18 så var två platser av 76 i economy bokade om man kollade på seat map. Nu, runt 12 timmar senare så är det bara två platser lediga. Så antingen har 72 personer panikbokat under dagen eller så kan man inte dra några som helst slutsatser av att kolla på antal reserverade platser på seat map.Klicka för att utvidga...
Som väntat, med andra ord.. Tråkigt likvälJohan Hbg skrev:Flyg från London får inte landa - Aftonbladet live: SupernyttKlicka för att utvidga...
Synd att inte journalisterna var bättre pålästa vid invigningen i veckan, hade varit intressant att höra politrukens och fackpampens kommentar på detta, gärna i dialog med flygplatschefen.Johan Hbg skrev:Flyg från London får inte landa - Aftonbladet live: SupernyttKlicka för att utvidga...
Inte få åka? Är väl inte inställt.palmen skrev:Tur att jag aldrig fullföljde mina planer på att flyga första flighten med SAS från London, hade ju varit sådär att lägga ut 2-3 hotellnätter och connection flights och sedan inte få åka.Klicka för att utvidga...
Men att åka LHR-OSL var inte riktigt det jag var ute efter, tanken var ju att vara på första flighten till Sälen från London, då vill man ju inte få en helt vanlig resa till Oslo istället för pengarna. Blir en hel del pengar för att positionera sig samt 2-3 hotellnätter. De pengarna lägger jag hellre på att åka till USA eller Berlin/Bryssel.Johan Hbg skrev:Inte få åka? Är väl inte inställt.Klicka för att utvidga...
Redan i höstas tipsade jag flera journalister som skrivit/gjort reportage om dels Sälens nya flygplats, dels SAS satsning på nya linjer från London till Sälen och sagt att det är högst osannolikt att SAS kan starta sina nya linjer till jul- och nyårshelgerna. Jag har gjort halva jobbet åt dem genom att hänvisa till lagar och bestämmelser som behöver ändras och vilken avdelning de kan prata med på bl.a. Gränspolisen. Journalisterna jag skrev till jobbar på bl.a. Svenska dagbladet och Sveriges radio. De tackade för tipsen men nåt rapporterat blev det inte, förrän regeringen meddelar att de inte hunnit ändra utlänningsförordningen.pswe skrev:Synd att inte journalisterna var bättre pålästa vid invigningen i veckan, hade varit intressant att höra politrukens och fackpampens kommentar på detta, gärna i dialog med flygplatschefen.Bedrövligt oavsett om det är flygplatsens eller regeringskansliets fel...Klicka för att utvidga...
Gratis transfer ju!palmen skrev:Men att åka LHR-OSL var inte riktigt det jag var ute efter, tanken var ju att vara på första flighten till Sälen från London, då vill man ju inte få en helt vanlig resa till Oslo istället för pengarna. Blir en hel del pengar för att positionera sig samt 2-3 hotellnätter. De pengarna lägger jag hellre på att åka till USA eller Berlin/Bryssel.Klicka för att utvidga...
Ofrivillig transfer från OSL till SCR:Hachans skrev:Facit i hand så här på första avgångsdagen från CPH och AAL.SK2271: I princip fullt i Go, halvfullt i Plus.Sk2272: 26 platser tagna i Go, 3 i Plus.SK2273: 53% fullt i Go, helt tomt i plus.SK2274: 1 plats tagen i Go (med seatblock så säkerligen en diggare!)Från London verkar allt vara inställt fram till den 18:e januari. Men det hänger väl ihop med att det inte finns gränskontroller på plats och att de enstaka resenärerna som var bokade har blivit ombokade på andra sätt. Någon som vet hur man löst det? Eller har man tvingat dem att resa via CPH på en helt annat resdag?Klicka för att utvidga...
Och redan på första tillåtna dagen - dvs. 1 februari 2020 - landade faktiskt SK1536 från London i Sälen.Tobbe.O skrev:Från 1 februari får planen från London landa i Sälen!Flygplatsen i Sälen godkänd för internationella flygningar | SVT NyheterKlicka för att utvidga...