Senaste nytt

Nya SAS-linjer till Sälen

lorimar

Medlem
Tittar du på avresorna från London på hur många som är seatade så ser det ut som följande. Och ja, måttet är bristfälligt eftersom Go kan ha köpt biljetter utan att seata sig men ger ändå en signal om beläggning.

Från London:
4/1 Plus 0, Go 0
11/1 Plus 1, Go 9
18/1 Plus 0, Go 2
25/1 Plus 0, Go 0
1/2 Plus 4, Go 0
8/2 Plus 0, Go 0
15/2 Plus 16, Go 26 (Sportlov i Sthlm)
22/2 Plus 6, Go 2
29/2 Plus 0, Go 4
7/3 Plus 2, Go 4
14/3 Plus 0, Go 0
21/3 Plus 0, Go 7

Från CPH
2/1 Plus 7, Go 13
9/1 Plus 2, Go 16
21/2 Plus 3, Go 2 (Sportlovsveckan i Skåne)

Alltså, det verkar inte lovande om man i sportlovsveckan i Skåne inte har sålt mer än 5 platser. Det borde vara fullbokat. CPH verkar ju gå lite bättre än London. Men är ändå uselt. Att ha 69 pax på 12 avgångar borde göra vilken revenue manager som helst nervös. Detta är ju inte pendelflyg som bokas på sent, det är ju folks semester.

japp, de där 7 platserna från CPH den 2/1 är mina... Alla betalade med poäng. Så ingen stor revenue där heller... ;)
 
För att driva min poäng i mål. Checkade in idag som nummer 18 så var två platser av 76 i economy bokade om man kollade på seat map. Nu, runt 12 timmar senare så är det bara två platser lediga. Så antingen har 72 personer panikbokat under dagen eller så kan man inte dra några som helst slutsatser av att kolla på antal reserverade platser på seat map.
 

Hachans

Medlem
För att driva min poäng i mål. Checkade in idag som nummer 18 så var två platser av 76 i economy bokade om man kollade på seat map. Nu, runt 12 timmar senare så är det bara två platser lediga. Så antingen har 72 personer panikbokat under dagen eller så kan man inte dra några som helst slutsatser av att kolla på antal reserverade platser på seat map.

Visst. Men att det skulle vara helt tomt i plus där seating ingår?

Nja, jag håller med om att det inte är en perfekt mätare såklart. Men det borde vara lite blockade säten och sånt. Det är i princip ingenting. Men vi får väl hålla kolla närmare avgång.

Men kanske skönt om det inte blir så många om man ändå kanske måste bussa folk.
 

mha321

Medlem
Föga förvånande. Men man blir ju lite nyfiken på vem som kommer få stå för kostnaden för det - är det sas själva som tagit risken eller har de fått någon form av garanti från flygplatsen så det är de som får pröjsa tro...
 

palmen

Moderator
Tur att jag aldrig fullföljde mina planer på att flyga första flighten med SAS från London, hade ju varit sådär att lägga ut 2-3 hotellnätter och connection flights och sedan inte få åka.
 
Toppen