Senaste nytt

Nya SAS-linjer för 2015

NyfikenGrau

Medlem
Spekulation från Eivind i så fall. Alltid dumt att antyda för mycket, för nu känns ju även infon om eventuella loungeutbyggnader på ARN och OSL lite mer tveksam.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

När SAS delårsrapport presenterades i juni fanns en intressant kommentar i slutet av rapporten från SAS VD Rickard Gustafson ”Vi planerar nya direktlinjer från Oslo och Stockholm till Nordamerika och Asien, med start under hösten 2015″. Vi tog förstås chansen att fråga Eivind Roald om detta.


- Jag kan inte säga något mer om detta just nu mer än att det är väldigt konkret, ett beslut ska tas inom kort och vi har en förhoppning om att kunna berätta om de nya destinationerna i september. Så konkret är det, avslöjar han.
 
Var inte det mest spekulationer? Känns som att de inte riktigt har kapacitet att starta nya långlinjer innan de får fler långdistansplan.
Det var ju direkt från SAS-toppen i så fall. Jag vet att han sa att de hade en förhoppning om att kunna berätta om det i september, inte att det var hugget i sten. Problemet är att när vi skriver november och nya linjer 2015 har annonserats men inget om de nya långlinjerna så sjunker SAS trovärdighet. Det är bra att vara transparant, men säg aldrig något du inte kan leva upp till!
 

agehall

Medlem
Han sa ju iofs inget om "nya långlinjer". Han pratar om långväga destinationer i ena stycket men i nästa så pratar han bara om nya destinationer... Jag har fortfarande svårt att se att de skulle ha kapacitet för mer longhaul just nu.
 

EKCH

Medlem
Jag förstår faktiskt inte varför SAS inte sätter in fler flyg till Spanien.

SAS sætter næste sommer flere fly ind til Spanien - ihverfald fra CPH.

cphtraveller.dk angiver følgende frekvensøgninger fra CPH til Spanien næste sommer:

København-Alicante: Fra 6 til 7 ugentlige flyvninger
København-Malaga: Fra 7 til 10 ugentlige flyvninger
København-Mallorca: Fra 11 til 12 ugentlige flyvninger

Mere information om ændringer i SAS sommer 2015 programmet fra CPH kan læses her:
SAS åbner til Edinburgh og Ankara fra Københavns Lufthavn - CPHTraveller.dk
 
R

rstenelo

Guest
Han sa ju iofs inget om "nya långlinjer". Han pratar om långväga destinationer i ena stycket men i nästa så pratar han bara om nya destinationer... Jag har fortfarande svårt att se att de skulle ha kapacitet för mer longhaul just nu.

I detta pressmeddelande står det:

"Med de åtgärder som genomförs ser vi en möjlighet att ytterligare förstärka erbjudandet till Skandinaviens frekventa resenärer bland annat genom att expandera SAS interkontinentala erbjudande. Vi planerar nya direktlinjer från Oslo och Stockholm till Nordamerika och Asien, med start under hösten 2015”, säger Rickard Gustafson, SAS VD och koncernchef.

Delrsrapport november 2013–april 2014 - SAS

Sen så ska de väl ta 4 nya plan i trafik hösten 2015 som rapporterats om tidigare?
 

varva77

Medlem
Kan ju hända att de 330E som är på väg in är försenade, även fast det inte är en helt ny modell ala 350/787 brukar det vara mer regel än undantag med förseningar känns det som...
 
Toppen