Senaste nytt

Nya SAS American Express Premium Card

25% mindre poäng med amex mot att det gäller på hela star alliance och att man kan blanda klasser samt längre giltighetstid tycker jag är helt ok. Jag trollar ju det hela genom coop ändå så för min del blir det 12,5% mindre :/

Helt suveräna nyheter Jacob Mohlin! Nu blir det till att säga upp mitt Platinum där årsavgiften betalas i december. Helt perfekt timing på detta då jag sparar 2000 kronor på årsavgiften, tjänar 20 000 baspoäng per år samt dessutom får TVÅ vouchers per år med min spend.

Bästa reserelaterade nyheten på länge detta och en mycket bra start på helgen!

25% mindre poäng med amex mot att det gäller på hela star alliance och att man kan blanda klasser samt längre giltighetstid tycker jag är helt ok. Jag trollar ju det hela genom coop ändå så för min del blir det 12,5% mindre :/
Det är inte längre möjligt att betala Amex via betalo om det var det som du syftade på.

Fast det står ju klar och tydligt i brevet som skickats ut att "du som inte använt din voucher som är intjänad under 2014 kan använda den under 2015 med denna rabatt.

Klart och tydligt - sen får man se hur tillämpningen blir...

Det kan ju vara så att man menar att de vouchers som är intjänade 2013, men giltiga till nyårsafton 2014 inte kan användas med de nya reglerna.

Stefan62; Jag gissar att det inte lär finnas så många Platinum innehavare framöver längre? De flesta kommer väl i likhet med mig att byta kort om de nu inte inkluderar Elite kortet för oss.

Finns det någonstans man kan se hur elite och platinum korten skiljer sig ? Någon som vet vad det kostar att skaffa elite om man redan har platinum - känner mig ju också ganska sugen på att lämna platinum

Fast det står ju klar och tydligt i brevet som skickats ut att "du som inte använt din voucher som är intjänad under 2014 kan använda den under 2015 med denna rabatt.
Klart och tydligt - sen får man se hur tillämpningen blir...

Det kan ju vara så att man menar att de vouchers som är intjänade 2013, men giltiga till nyårsafton 2014 inte kan användas med de nya reglerna.

och är 2015 bokstavligen 2015? Har en resa för två inbokad för två med Ethiopian 25/12, kan jag boka om den skulle det innebära att jag får tillbka 90k... högst tveksamt om det finns platser så här sent dock men värt att kolla upp.

Superbra att det gäller för hela Star Alliance men en klar miss att de börjar "sälja" guldkort. Eller i alla fall sälja 40% av kortet. Hela grejen har ju varit att det inte går att köpa in sig utan man måste resa.

Toppen