Senaste nytt

Nya SAS American Express Premium Card

NotRyan

Medlem
Jag skaffade ett "SAS EuroBonus American Express® Card", loggar jag idag in på mina sidor så är det omdöpt till "SAS EuroBonus American Express® Premium Card" (jag har inte fått det där brevet ännu).
Vilket kort man får om man nytecknar framgår inte riktigt tycker jag... Men troligtvis finns det väl bara en sort.

Det kommer att finnas 3 sorter, men det är Premium Card som är det för 1000 kr/år
 

Pushback

Medlem
Men Amex döper ju endast om sitt nuvarande SAS Amex till SAS Amex Premium Card... De Re-brandar helt enkelt om namnet på kortet. Det är fortfarande precis samma kort. Olika förmåner ändras framöver men det har inget med uppdatering av namnet att göra. Allt detta står även i brevet som det finns kopia på i denna tråd. Nu väntar vi in Jacobs mer utförliga beskrivning av bl.a. reglerna kring 2-4-1 vouchern i morgon
 

NiNE

Medlem
Strålande nyheter. Imorgon beställer jag ett Diners så att jag kan få 20 poäng per hundring så fort jag har kommit upp i 150' spend på Amex. Sen ska jag börja planera my first First.
 

NotRyan

Medlem
Fakta är tråkigt. Spekulationer är mycket roligare!

Ja, precis. Det jag kan läsa mig till är:

Det nuvarande kortet är omdöpt till Premium, får de nya förmånerna, ger 15 p(30 på SAS) /100 kr och kostar 1000 kr/år
SAS Amex Classic Card lanseras med färre förmåner, kanske bara 2-4-1 inom Europa, ger 10 p/100 kr och kostar 395 kr/år

SAS Amex Elite finns fortfarande kvar ger 20 p/100 kr och kostar 4000 kr/år, invite only

Inte mycket spekulationer kanske eftersom det mesta finns att läsa :)
 

varva77

Medlem
Detta är fantastiska nyheter! Skall bli mycket intressant att läsa om det i morgon. Att det gäller 2-4-1 på hela Star Alliance låter för bra för att det skall vara sant så jag förväntar mig nästan någon riktig nedsida trots att det står klart och tydligt i det som lagts upp här... 15p/100kr är givetvis en försämring men eftersom det ges såpass bra med poäng på SAS-flyg och i andra sammanhang är det fortfarande en ordentlig förbättring sammantaget.
 
Toppen