Senaste nytt

Nya säkerhetskontrollen på Arlanda Terminal 5

srg

Medlem
Min första resa genom det nya nu och tyvärr inget vidare intryck kring logistiken. Enormt flöde med människor skapade Tunnelbane-känsla och i 3-4min fick vakter strypa flöde vid spärrar.

Väl igenom ingen Fasttrack och en 1km slinga runt snitslad bana. Båda övriga security var stängda så bara FT på T4 möjligtvis?

Framme vid bandet snabbt och smidigt. Inget behövde packas upp.
FT vill jag minnas är ingången längst till vänster, typ närmast den gamla säkerhetskontrollen. Den var väl uppmärkt förra veckan.
 

bvs

Medlem
Stängt idag på morgonen isf eller ej uppmärkt. Alla till höger..

I går morse så var båda öppna men det stod någon och vinkade alla till vanliga ingången. Jag frågade mest på skämt "så ingen fast track i dag?" och fick som svar att "jodå, den är lite längre bort". Ingen skyltning eller annan info men öppen var den, hade missat helt om jag inte frågat.
 

maswan

Medlem
Testade den härom dagen, och det var ju ett lyft i stort. Fast track såg ut att vara lite dåligt implementerat, separat kö som var nästan lika lång fast rörde sig betydligt långsammare pga färre maskiner att processa den med.

Just vår linje gick extra långsamt också pga brist på lådor, troligtvis för att nån/några hade varit riktigt långsamma på att plocka ur sina grejer. Bandet efter maskinen var fullpackat med lådor.
 
Midsommarafton var 5D & 5F stängda. Endast nya och 4:an öppna.
Supersmidigt!
I Fast Track bara ett par före oss, många lådor fanns tillgängliga. Lägg i väskan, utan att packa upp något. Hela processen tog 2 minuter.

Det kan bli bra det här.
 
Last edited:

Jannes

Medlem
Ska testas imorgon med fakiren (hoppas jag använder det rätt, vet inte benämningens ursprung) ifall den nya är öppen och det inte är en lång omväg från SkyCity jämfört med den gamla.
 
Toppen