Senaste nytt

Nya regler gällande routings på SAS / Star Alliance bonusresor

Antar att det ligger i betraktarens ögon om det är en WIN men...
1) Jag ringer nästan hellre och bokar än att boka online.
2) Om du tänkte på skatterna som sjunkit några hundringar? så har jag ju hellre kvar 96% intjäning på vissa biljetter och samma poängkostnad för resor än vad det blivit till nu.

Vill du ha bort 2-for-1, FlyPremium, samarbete med Avis och dyl?

Håller med att vi ser olikt på saker, men jag tror en majoritet skulle inse att under senaste 2-3 åren har möjligheten att tjäna EB-poäng ökat lavinartat. Medaljen har en baksida, nu ser vi den.

Men innebär detta att om jag tillexempel vill boka en bonusresa till Bangkok och det som finns är SAS till Frankfurt och sedan vidare med Thai till Bangkok blir denna inte godkänd?

Men innebär detta att om jag tillexempel vill boka en bonusresa till Bangkok och det som finns är SAS till Frankfurt och sedan vidare med Thai till Bangkok blir denna inte godkänd?
Jo, om det finns Business på alla ben (eller egentligen I-klass, d v s på SAS inom Europa en Plus award)

Ytterligare försämring då StarAlliance enligt samtal med Tallinn nyss höjt poängprisen. Exempelvis kostar nu award från Europa till Sydostasien 90 000 poäng i Economy, 165 000 i Business och 225 000 i First.
Poängtabeller | SAS

Betyder ju i praktiken att man ofta aldrig kommer kunna boka massa inrikesflyg inom usa med United då de väldigt ofta endast släpper economy.. Surt.

Ja, jag tror detta är ett sätt att dra ned på kostnaden för telefonbokningar i om att den nya star-sökningen inte stödjer mixed class (ännu). Jag skulle kunna tänka mig att de öppnar upp för detta längre fram när/om sökmotorn uppdateras.
När jag var och betatestade denna sökfunktion i våras så fanns det med i GUIt att indikera att en resa i Business innehöll segment som var i Ekonomi, det var en röd plutt framför poängpriset. Detta kom dock aldrig med i den version som driftsattes live, kanske för att det funkade dåligt.

Det verkar helt klart som det är onlinebokningen som fått styra här, går det att söka och boka online så ska man göra det, inte ringa, därav säkert också förenkling/förändring av skatter o avgifter. Rimligtvis bör onlinebokningar heller inte ha de 450:- service fee, men det blir vi snart varse när den nya bokningen kommer igång "i eftermiddag"

Toppen