Bra att ni tar tag i problemen som Amexvärvning inneburit, men tycker ni väljer en väl stel modell.
Modellen innebär att få de få medlemmar som väljs under en viss månad kommer få väldigt många värvningar. Jättekul för dem, men jättetrist för alla andra. Trist också om ni kommer använda avgränsare så som antalet inlägg. Personligen värderar jag kvalitativa inlägg mer än det småtjafs som ibland uppstår, och väljer så klart att främst skriva när jag har något vettigt att komma med. Det blir lite skevt när värvningar endast kan göras av folk som varit med en längre tid, och som skrivit mängder av inlägg, gamla forumrävar helt enkelt.
Jag hade hellre sett en modell som byggde på slumpen i större utsträckning och som var mer inkluderande för alla medlemmar och som inte behövde underhållas lika mycket. Medlemmar med minst 50 inlägg kan anmäla sig till "lottningspoolen" från vilken värvningslänkar slumpas för de som vill begära sådana. Föreslagsvis med att man efter använd länk exkluderas från poolen under en vecka eller så, mest för att öka chanserna för andra under den tiden.
Förslagsvis kunde man kombinera en lottningspool med att tillåta medlemmar att lägga in sina värvningslänkar i forumsignaturen. På det viset kan de som vill visa uppskattning mot medlemmar som skrivit grymma reserapporter eller hjälpt dem med sitt val av hotell- och flygprogram välja just dessa.
My five cents. Take it for what it is. I all välmening.
Btw. Säg till om ni vill ha hjälp med att bygga en miniwebb för värvningspool. Vi är nog många här som arbetar professionellt med utveckling och som skulle kunna bidra för att bygga en sådan stabil och med full transparens.