Först och främst var det lite ironi, men orsaken till min ironi har att göra med min grundinställning kring att försöka begränsa att vissa personer värvar fler än andra. Personer som tydligen inte förtjänar att värva på detta forum.
Jag tycker att man dumförklarar de personer som ber om värvning genom att säga att dessa inte får välja fritt vem dom ska bli värvade av, utan hen får således välja någon av dessa 5 kandidater som moderator godkänt. Av vilken anledning?
Jag är också väldigt skeptiskt till att det faktiskt finns botar på forumet och är ganska säker på att även jag kanske uppfattas som en bot vissa dagar då jag råkar ha telefonen i handen (allt för ofta) och får en notis om att någon postat i AMEX värvning. Jag är således ingen bot, även om jag skickar inbjudan till de flesta som ber om det, ofta relativt fort (om jag inte sover såklart).
När bag bjuder in något försöker jag förklara hur jag kan hjälpa denna med poängintjäning, söka awardresor samt är frikostig med tips och trix för att komma igång. Hjälpen erbjuds även i andra sammanhang än vid värvning och är således inte avhängt att bli värvad av mig. 9/10 värvade personer har uttryckt att dom valt min länk pga den hjälp dom fått eller pga att dom tycker om det engagemang jag har på forumet. 1/10 har valt min länk pga att jag var först och tyckte att det skulle premieras. Ni som tror att någon väljer att bli värvad pga att någon skickar en länk på 1 sek undervärderar individers förmåga att tänka själva.
Så det man säger med denna modell är enligt mig att individerna är inte lämpade att själva välja en person att bli värvad av, utan behöver hjälp av bättre vetande.
Jag tänker att det istället vore bättre att stänga av värvningar på forumet om det är så att det sticker i ögonen att vissa värvar mer än andra.