Senaste nytt

Nya regler för dryck SAS Plus inrikes Sverige för dryck

apknug

Medlem
Jaha, en alkohol dryck nu alltså. Hade en polare som flygpendlade till Östersund, då satt det en professor i kriminologi i plus och professorn tog in tre vinare varav två åkte i kavajfickan för ett antal år sen.

Jag funderade mest över; kavajfickan? Han måste menat nån av fickorna på västen!

Jag har medvetet utelämnat namnet på professorn och men inte ändrat några detaljer så han inte ska kunna identifieras. Han är iof offentlig så det vore ju ok att skriva ut, ansvarig utgivare för siten kan andas ut.
 

fcx

Medlem
Jaha, en alkohol dryck nu alltså. Hade en polare som flygpendlade till Östersund, då satt det en professor i kriminologi i plus och professorn tog in tre vinare varav två åkte i kavajfickan för ett antal år sen.

Jag funderade mest över; kavajfickan? Han måste menat nån av fickorna på västen!

Jag har medvetet utelämnat namnet på professorn och men inte ändrat några detaljer så han inte ska kunna identifieras. Han är iof offentlig så det vore ju ok att skriva ut, ansvarig utgivare för siten kan andas ut.

Så du menar att SAS inte alltid följer sina egna regler? Jag är djupt chockerad.
 

apknug

Medlem
Så du menar att SAS inte alltid följer sina egna regler? Jag är djupt chockerad.
Nä mest över att professorn inte följde lagen om utskänkning av alkoholhaltiga drycker. Hehe.

Fast det är troligen inte kriminaliserat att ta med sig ölen ut från puben, inte för den som tar med sig den i alla fall. Han fd chefen för Ica eller vem som nu var VD för SAS då borde dock ha dallrat iof. Tänk om mitt utskänkningstillstånd ryker nu när han drar fram vin pavorna, som inte ens var öppnade vad jag vet i alla fall, i TV!
 

apknug

Medlem
En ingår i biljettpriset, sedan kan man ju givetvis köpa fler om man skulle vilja/hinna
Det är väl just hinna biten då. Om de bara går ut med serveringsvagnen en gång på en New York flight som är 8h 30 minuter så kan man undra hur många rundor det blir på en flight till Östersund........
 
Toppen