Senaste nytt

Nya Polarisloungen på Newark

Fly Bob

Medlem
Tack för svar

Men bör jag ta mig tillbaka till terminal B (efter omcheckning av bagage) för att komma åt Lufthansa eller SAS, eller duger United Club vid C74?
 

palmen

Moderator
Tack för svar

Men bör jag ta mig tillbaka till terminal B (efter omcheckning av bagage) för att komma åt Lufthansa eller SAS, eller duger United Club vid C74?
Nej du bör absolut inte ta dig dit. Finns absolut inget med de Loungerna som gör krånglet värt det. United Club är ju oftast inte så roliga heller, men skulle aldrig byta terminal och krångla med bussar för att besöka en halvtaskig Lounge.
 

Berglund

Medlem
Men bör jag ta mig tillbaka till terminal B (efter omcheckning av bagage) för att komma åt Lufthansa eller SAS
Verkligen inte!

SAS loungen på EWR är minst sagt såväl "ödmjuk" som "modest". Enda anledningen att besöka den loungen är om man redan är i terminal B och flyget strax skall gå. Loungen är bättre än ute i vanliga terminalen men det är verkligen inget som är värt någon form av extra insats för att nå.
 
Verkligen inte!

SAS loungen på EWR är minst sagt såväl "ödmjuk" som "modest". Enda anledningen att besöka den loungen är om man redan är i terminal B och flyget strax skall gå. Loungen är bättre än ute i vanliga terminalen men det är verkligen inget som är värt någon form av extra insats för att nå.
Däremot har de ett digert utbud av bra öl. (Inte värt omvägen dock). Att inte SAS övriga lounger kan ha det utbudet är märkligt...
 

Fly Bob

Medlem
United club på IAD är inget vidare. Torra snittar/mackor… food selection?

dessutom suckar bartendern när man ber om en andra GT eller öl.

får se om SAS levererar bättre senare idag.
 
United club på IAD är inget vidare. Torra snittar/mackor… food selection?

dessutom suckar bartendern när man ber om en andra GT eller öl.

får se om SAS levererar bättre senare idag.
Som @mha321 skriver är det natt och dag. Som att jämföra en Porsche med en Trabant. Polaris är riktigt riktigt bra, Club är likvärdigt med SAS inrikeslounge, om inte sämre...
 

Berglund

Medlem
United club på IAD är inget vidare. Torra snittar/mackor… food selection?
I den ena loungen kommer Star Alliance guldmedlemmar in samt alla som har ett visst kreditkort eller köper tillgång direkt av United. I den andra (Polaris) kommer endast innehavare av en biljett för ”international businessclass” in. Klart som korvspad att det är kvalitetsskillnad som kan liknas mellan natt och dag. Det är tramsigt att ens försöka jämföra dessa.
 
Toppen